دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
ارسال رايگان کتاب با پیک موتوری در بهشهر

مسوول نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهشهر مازندران گفت: برای افرادي که به کتابخانه‌های شهرستان دسترسی مناسب ندارند، با پیک موتوری به طور رایگان کتاب ارسال می‌کنیم.-

علی ذبیح‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وضعیت کتابخانه‌های شهرستان بهشهر را مطلوب دانست و اظهار کرد: شهرداری بهشهر در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات ما بسیار به موقع کمک می‌کند و حتی پیش می‌آید كه علاوه بر نیم درصدی که در قانون ذکر شده است، ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال در سال به کتابخانه‌های بهشهر کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته خیران شهرستان بهشهر ۱۳۰ میلیون ریال به نهاد کتابخانه‌های این شهرستان کمک کردند. در مجموع، به‌جز محدوديت فضاهای فیزیکی، مشکل خاصی در شهرستان براي گسترش فرهنگ مطالعه وجود ندارد.

مسوول کتابخانه‌های شهرستان بهشهر با بیان این‌که اکنون هشت هزار نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستانند، افزود: سال پیش شهرستان بهشهر با ۱۳ هزار عضو، بیشترین تعداد عضو را در میان شهرهای استان داشت اما به‌دلیل این‌که شرایط ثبت‌نام رایگان سخت‌تر شد، این تعداد به هشت هزار نفر کاهش یافت.

ذبیح‌پور تعداد کتابخانه‌های شهرستان را هشت باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد، پنج کتابخانه نهادی و سه‌ باب مشارکتی‌اند و در مجموع، چهار هزار متر مربع مساحت این کتابخانه‌هاست. بزرگترین کتابخانه شهرستان بهشهر، کتابخانه شهید هاشمی‌نژاد است که هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت دارد.

وی با اشاره به کتابخانه آیت‌الله فاضلی در روستای بیشه‌بنه، بیان کرد: این کتابخانه با سه هزار متر مربع که ۴۵۰ متر آن زیربنای کتابخانه است، بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور محسوب می‌شود.

بهشهر با جمعیتی بیش از ۱۸۰ هزار تن، یکی از شهرهای شرقی استان مازندران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط