چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
جلد ششم مجموعه «پیامبر» برای کودکان از راه رسید

نقی سلیمانی جلد ششم مجموعه «پیامبر» را به ناشر سپرد. در این مجموعه مراحل مختلف زندگی پیامبر اکرم(ص) از پیش از تولد تا بزرگسالی به زبانی ساد و در قالب داستان برای کودکان نوشته شده است.-

سلیمانی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: تا به حال پنج جلد از این مجموعه با عناوین «پیش از تولد»، «کودکی»، «نوجوانی»، «جوانی» و «بزرگسالی» منتشر شده‌اند که جلدهای اول تا چهارم مجموعه به چاپ چهارم رسیده‌اند.
 
وی ادامه داد: جلد ششم این مجموعه با عنوان «میانسالی1» را به ناشر تحویل داده‌ام و در حال حاضر مشغول نگارش بخش دوم آن با عنوان «میان‌سالی 2» هستم.
 
این نویسنده با بیان این‌که مجموعه «پیامبر» یک کار تحقیقاتی طولانی‌مدت و وقت‌گیر است افزود: رمان پیامبر یک کار هشت جلدی است که هنوز کار جلد هشتم کتاب تحت عنوان«کلان‌سالی» را آغاز نکرده‌ام.
 
وی با بیان این که خرافات در این اثر جایی ندارد، اضافه کرد: این کتاب بر اساس محوری که قرآن مشخص کرده است و یا منابع معتبری مانند نهج‌البلاغه نوشته می‌شود. 

ناشر اين رمان ـ «به نشر» ـ در يادداشت پشت جلد كتاب‌ها درباره آن نوشته است: «در حقيقت، قصه‌ي زندگي حضرت محمد(ص) با نزول آيه آيه‌ي قرآن شكل مي‌گيرد. با هر آيه در طول سال‌هاي وحي، قرآن به حالات، شخصيت و حوادثي كه بر پيامبر گذشته است، اشاره‌هاي ضمني يا مستقيم دارد اين رمان، تلاشي است در همين جهت و البته بر محور قرآن.» 
 
سليمانی، نویسنده آثار کودک ونوجوان، متولد 28 مرداد 1340 در تهران است.«جناب سيب منتظر نيوتن بود»،«افسانه‌ى نو»،«گلدان پشت پنجره»، «دايره‌هاى كبود»، «خل بازى‌هاى خلبان اتوبوس هوايى» و «آنى» از  آثار این نویسنده‌اند.
 
کتاب‌های «حافظ» که به زندگی اجتماعی این شاعر پرداخته است و «مارک‌توآین» که شامل زندگینامه این نویسنده معروف است آخرین آثار سلیمانی هستند که به تازگی وارد بازار کتاب شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط