سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
پليسي‌خوان‌ها ناشران را فعال كردند

علي باقري، مدير نشر نگيما،‌ از چاپ چند رمان پليسي، جنايي از سوي اين انتشارات خبر داد و گفت: گرايش ناشران به انتشار داستان‌هاي پليسي به دليل استقبال پرشور مخاطبان از اين آثار است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، باقري گفت: در دهه 50 شمسي، كتاب‌هايي چون «فيل در تاريكي» نوشته قاسم هاشمي‌نژاد در ژانر پليسي مورد استقبال فراوان كتابخواناني بود كه به اين داستان‌ها گرايش داشتند، اما در يكي‌دو دهه اخير، جز در حوزه كودكان و نوجوانان، كتاب‌هاي چنداني در اين زمينه به فارسي منتشر نشده است.

وي ادامه داد: اين داستان‌ها در غرب هنوز طرفداران بسياري دارند و هر سال داستان‌هاي فراواني در اين زمينه منتشر مي‌شود، اما در ايران اين نياز خوانندگان به خوبي پاسخ داده نشده بود تا اين‌كه با درخواست‌هاي فراوان علاقه‌مندان به اين ژانر، چند انتشارات به اين حوزه وارد شدند و چاپ آثار غربي و ايراني پليسي- جنايي را آغاز کردند.

باقري درباره كتاب‌هاي پليسي انتشارات نگيما نيز گفت: «مرا به فردا برسان» عنوان جلد نخست سه‌گانه پليسي نوشته مهرداد مراد است كه به زودي انتشار خواهد يافت. اين كتاب به سبك نويسنده مشهور غربي «مايك هامر» نوشته شده است. البته نويسنده سعي كرده اثر خود را به سبك رمان‌هاي پليسي ايراني بنويسد.

به گفته وي، كتاب ديگري كه به زودي در اين زمينه از اين انتشارات منتشر مي‌شود، نوشته «هنري دنكل» به نام «حق يا انتقام» با ترجمه ماني فرح‌پور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها