یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
ترجمه نگاه فیلسوفانه بدیو در «تولد دوباره تاریخ»

نادر فتوره‌چی ترجمه کتاب «تولد دوباره تاریخ» نوشته «آلن بدیو» فیلسوف معاصر فرانسوی را به پایان رساند. این کتاب نگاهی به جنبش بهار عربی دارد.-

نادر فتوره‌چی، مترجم آثار فلسفی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر آخرین کتاب «آلن بدیو» محسوب می‌شود که در سال 2012 نگاشته شده است. کتاب حاضر نگاهی به جنبش بهار عربی دارد و شورش‌های آنی، شورش‌های زیر خاکستر و شورش‌های تاریخی در کتاب به تفکیک شرح داده شده‌اند.

وی با بیان این‌که به مفهوم شورش در کتاب به صورت مفصل پرداخته شده، اضافه کرد: همچنین تفاوت شورش و انقلاب با شورش و طغیان از دیگر مباحث اصلی کتاب است.

به گفته این مترجم آثار فلسفی و تاریخی، مناسبات سرمایه‌داری و واکنش‌هایی که به آن صورت می‌گیرند، دیگر مسایلی‌اند که آلن بدیو به آن‌ها پرداخته است.

فتوره‌چی یادآور شد: با توجه به این که کشورهای مصر و تونس بهار عربی را تجربه کرده‌اند، در این کتاب مطالبی نیز در این باره بیان شده است.

وی همچنین گفت: این اثر به احتمال فراوان از سوی نشر هرمس یا بیدگل منتشر می‌شود.

«آلن بدیو» فیلسوف معاصر فرانسوی به همراه «جورجو آگامبن» و «اسلاوی ژیژک» مهم‌ترین منتقدان جریان پسامدرنیسم محسوب می‌شوند. او سعی دارد مفاهیمی مانند وجود، حقیقت و سوژه (ذهن) را بر اساس ریاضیات تعریف کند. وی از لحاظ دیدگاه سیاسی، یک چپ‌گرای رادیکال محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط