شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
همکاری وزارت ارشاد و انجمن شاعران ایران/ رونمایی از 26 جلد مجموعه شعر ترجمه‌شده اوایل اسفندماه

فاطمه راکعی، رئیس انجمن شاعران ایران گفت که در قالب اجرای طرح «معرفی متقابل شعر ایران و جهان» توافقنامه ارزشمندی میان انجمن شاعران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده و قرار است در اوایل اسفندماه از 26 جلد کتاب ترجمه شده رونمایی شود.

فاطمه راکعی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: به دلیل تحصیل در رشته مترجمی زبان و با توجه به علاقه شخصی به ادبیات، از سال 83 در حال پیگیری و رسیدگی به طرح «معرفی متقابل شعر ایران و جهان» هستم. این طرح در قالب همکاری ارزشمند معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شاعران ایران در حال پیگیری است تا بتوانیم شعر معاصر شاعران ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس انجمن شاعران ایران در توضیح اهداف اجرای این طرح اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح، شناساندن شعر معاصر شاعران ایرانی به علاقه‌مندان ادبیات در سراسر جهان است چراکه در سال‌های گذشته در هر جلسه و نشست جهانی که شرکت می‌کردیم، تنها شاعران کلاسیک ایران را می‌شناختند و شناختی از شاعران معاصر نداشتند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا شعر شاعران معاصر را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته، کارهای بسیارکمی از شاعران معاصر به زبان‌های زنده ترجمه شده و اکثر ترجمه‌ها تخصصی و دقیق نیست؛ به همین دلیل با سایر اعضای انجمن شاعران تصمیم به اجرای طرح «معرفی متقابل شعر ایران و جهان» گرفتیم.

راکعی در توضیح نتایج حاصل از این طرح گفت: حاصل این کار تا به امروز 26 جلد کتاب است که در 14 جلد آن، اشعار شاعران معاصر را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کردیم و در 12 جلد باقی‌مانده، اشعار شاعران بزرگ دنیا به فارسی برگردانده شده است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته با تلاش همکارانم در انجمن شاعران ایران، توافق‌نامه‌ای با عنوان «توافقنامه کتب ارزشمند» را با دکتر صالحی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کردیم تا وزارت ارشاد از این طرح حمایت کند؛ در همین راستا در اوایل اسفندماه با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 26 جلد کتاب ترجمه‌شده رونمایی خواهیم‌کرد.

رئیس انجمن شاعران ایران در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: خوشبختانه همکاری ارزشمندی میان انجمن شاعران ایران و معاونت فرهنگی صورت گرفته است و با حمایت انجام‌شده این طرح باقدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها