چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
چگونه از آب و هوا کسب درآمد کنیم!

می‌دانستید ایرانیان اولین باتری در تاریخ را با آبلیمو ساختند! با ساخت مدل‌های مختلف پیل سوختی می‌توانیم هیدروژن (آب) و اکسیژن (هوا) را ترکیب و برق تولید کنیم.

سرویس دانش و فناوری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛: یکی از مهمترین دلایل برای آلودگی هوا، حجم زیاد خودرو و موتورهای شخصی و پر از دود سفید و سیاه مونوکسید کربن است. حال تصور کنید سوار خودرویی هیبریدی-پیل سوختی شوید که به جای دود، خروج آب از اگزوز خودرو باشید. بهتر نیست؟!

در واقع استفاده از سوخت‌های فسیلی (نفت، گاز، زغال سنگ و…) منابع انرژی رو به زوالی هستند که به طور مستقیم موجب آلودگی هوا خواهند شد. در حال حاضر یکی راه حل های مناسب جهت عبور از تنگنای انرژی و آلودگی محیط زیست، پیل های سوختی می‌باشند.

پیل سوختی یک مبدل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی است. این تبدیل مستقیم بوده و بنابراین از بازده بالایی برخوردار است که در این سیستم ها هیدروژن و اکسیژن باهم واکنش میدهند و محصول این واکنش تولید برق، آب و حرارت است یعنی در خودروهای پیل سختی به جای اینکه دود از اگزوز خارج شود، به صورت شماتیک آب از از اگزوز خارج میشود.
 

پیل های سوختی در حال حاضر پیشرفت های بسیار زیادی در کشورهای نروژ، استرالیا، کره جنوبی پیشرفته داشته اند و به سرعت به سمت به کارگیری پیل های سوختی در حرکتند در صورتی که طبق شواهد بدست آمده اختراع پیل سوختی توسط اشکانیان است باستان شناس آلمانی ویلهلم کونیگ وی که در سال ۱۹۳۸ اداره موزه بغداد را به عهده داشت، در زیر زمین این موزه به جعبه‌ای برخورد که اشیای عجیبی در خود داشت. او پس از تحقیقاتی به این نتیجه رسید که این وسیله شبیه یک باتری مدرن است. او در مقاله‌ای این مطلب را منتشر کرد و از این وسیله با عنوان باتری باستانی یاد کرد که به واسطه آبلیمو جریان الکتریکی برقرار می شد.

چگونه با پیل سوختی کسب درآمد کنیم؟

شما می‌توانید از طریق ساخت و فروش پیل سوختی، کارآفرینی و کسب درآمد کنید:

  1. ساخت چراغ قوه با پیل‌سوختی
  2. علائم راهنمایی مخصوصاً در مناطق دور از شبکه سراسری برق
  3. ساخت لباس ال ای دی دار با کمک پیل‌سوختی برای دید در شب کارگران و پاکبانان شهرداری
  4. ساخت وسایل و تجهیزات پزشکی مثل دستگاه‌های سنجش فشار خون قند خون اکسیژن که مسله شارژ الکتریسیته در انها بسیار مهم و حیاتی است.
  5. بررسی و پژوهش از طریق نرم افزارهای شبیه سازی برای طراحی نیروگاه پیل‌سوختی

آموزش ساخت پیل سوختی با رویکرد کارآفرینی

به گزارش سرویس دانش و فناوری ایبنا، کتاب آموزش پیل سوختی نوشتهٔ نیما نعمت‌زاده است و موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را منتشر کرده است. این کتاب با رویکرد ایده‌پردازی و کارآفرینی اولین کتاب با نگرشی جدید در حوزهٔ پیل‌های سوختی است، نگرشی که منجر به کارآفرینی، خلق ایده، ثبت اختراع و آموزش خواهد شد.

چگونه از آب و هوا کسب درآمد کنیم!

این کتاب با زبانی ساده و تحلیلی به آموزش پیل سوختی پرداخته شده است. کتاب پیشرو مجموعه‌ای درزمینه آموزش پیل سوختی با رویکرد کارافرینی است که در تمام طول کتاب سعی شده از زبان ساده و روان استفاده شود، در کنار آن ایده‌های متنوعی در هر فصل در جهت کارآفرینی به تالیف درآمده است؛ چراکه آموزش واقعی در کنار خلق ایده و ابتکار و تبدیل آن به کارآفرینی رخ می‌دهد و این همان چیزی است که دنیای امروزی به آن احتیاج دارد.

در طول کتاب مباحث شیمی با مثال های عملی بیان شده تا خواننده از تجسم به واقعیت برسد. این کتاب برای دانشجویان، محققان، دانش‌آموزان مبتکر و تمام علاقه‌مندان به علم مناسب است.

کتاب فوق برای همهٔ دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی و همچنین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مناسب است. از دیگر کاربردهای کتاب استفاده در ثبت اختراع و شرکت در مسابقات المپیاد است که موجب افزایش توان خلاقیت فرد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها