چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی ایلام انتخاب شدند

ایلام- محمدجواد شوهانی و مصطفی کولیوندی به عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی در استان ایلام انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، محمدجواد شوهانی و مصطفی کولیوندی به عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی در استان ایلام در سال ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

سعید خیراللهی رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: هنر مردمی و انقلابی بر اساس زیست بوم محور برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان ایلام است.

رئیس حوزه هنری استان ادامه داد: محمدجواد شوهانی در حوزه موسیقی و مصطفی کولیوندی در حوزه فیلم و نمایش به عنوان برگزیده ویژه در هفته هنر انقلاب اسلامی استان انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندانی که در حوزه زیست بوم، هنر دینی، هنر متحدانه و… فعالیت داشته‌اند، در آئین تجلیل از هنرمندان استان در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و شهادت شهید آوینی ۷۰ نفر از هنرمندان استان در حوزه‌های تجسمی، گرافیک، خطاطی، موسیقی، فیلم‌سازی و مستند، ادبیات، بازیگری، عکاسی، پژوهش، نقاشی و…تقدیر شدند.

چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی ایلام انتخاب شدند

محمدجواد شوهانی، متولد ۱۳۵۸ در ایلام، خواننده و یکی از بهترین خواننده‌های موسیقی کردی و آوازهای سنتی استان است. وی در محضر «حمیدرضا نوربخش» دوره صداسازی و ردیف‌های موسیقی آوازی را آموخته است. اجرای کنسرت‌های متعدد در کشور و خارج از کشور از جمله کنسرت چین، اجرای تصنیف‌های متعدد در شبکه سراسری صدا و سیما، اجرای کنسرت موسیقی در کشور قطر به مدت ۱۰ روز در بهمن ماه ۹۰، اجرای موسیقی در جشنواره بین‌المللی فجر در دی ماه ۸۶، تولید اولین آلبوم موسیقی محلی استان ایلام (چه م ری) در سال ۹۰ را در کارنامه خود دارد. برخی از ترانه‌ها و آهنگ‌های وی به زبان فارسی و کردی در صدای جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. آثار این خواننده ایلامی اغلب در رسانه ملی و شبکه‌های استانی ایران پخش می‌شود.

چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی ایلام انتخاب شدند

مصطفی کولیوندی، متولد ۱۳۶۲ نویسنده، کارگردان و بازیگر حوزه تئاتر اهل شهرستان دهلران و از پرافتخارترین هنرمندان استان ایلام در عرصه نمایش به ویژه نمایش خیابانی است. این هنرمند بیش از ۱۰ مقام برتر در جشنواره تئاتر فجر و مقام‌های برگزیده فراوانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و سایر جشنواره‌های کشوری را در کارنامه هنری خود دارد. وی در هفته هنر انقلاب ایلامی در سال ۱۴۰۱ به عنوان هنرمند برتر سال از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام معرفی و تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها