چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۸
خبرنگاران سرانه مطالعه در ايران را افزايش  دهند

علي اكبر اشعري رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در مراسم روز خبرنگار که به همت موسسه خانه کتاب با حضور تعدادی از خبرنگاران حوزه کتاب در سرای اهل قلم برگزار شد، از تمامي خبرنگاران خواست تا با فعاليت جدي در اين عرصه، سرانه مطالعه كتاب در ايران را افزايش دهند تا به آهنگ پيشرفت كشور سرعت بخشند.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، علي اكبر اشعري رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با تاكيد بر اين‌كه يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان فرهنگي، مقوله كتاب و كتاب‌خواني است در بيان سهم رسانه‌ها در توسعه فرهنگي گفت: مركز اسناد و كتابخانه ملي در محاسبه توفيق‌هاي خود به نقش افراد خارج از اين موسسه اذعان مي‌كند.

وي ادامه داد: 30 درصد توفيق مركز كتابخانه ملي مرهون تلاش رسانه‌هاست. در يك سال گذشته تعداد مرتبطين اين مركز 10 برابر افزايش يافته كه اين امر مرهون تاثير خبرنگاران در ايجاد حلقه ارتباطي ما با فرهيختگان و آحاد جامعه است.

اشعري رسانه‌ها را مكمل نهادهاي مختلف دولت در تحقق توسعه كتاب‌خواني و فرهنگ دانست و عنوان كرد: رسانه‌ها در ايجاد بستر اجتماعي براي تصميم‌ها و اقدام‌هاي مسوولان فرهنگي نقش موثري دارند. 

وي خواستار همكاري خبرنگاران با مسوولان جامعه شد و اظهار داشت: سرانه مطالعه در جامعه تنها دو دقيقه در روز است كه اميدواريم با فعاليت خبرنگاران كتاب در آينده نزديك در اقبال عمومي به مطالعه جهشي چشم‌گير رخ دهد.

متن سخنان مدیرعامل خانه کتاب
گزارش تصویری جشن روز خبرنگار در سرای اهل قلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط