وصفي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: ما وظيفه داريم زمينه و بستر را براي بهرهمندي از تعامل ميان ناشران كشور و ناشران خارجي فراهم سازيم؛ هرچند در نمايشگاه كتاب تهران بايد به ياد داشت كه مخاطب محوري مهمترين ويژگي است.
وي ادامه داد: بر اين اساس، ناشران ايراني و خارجي هر دو در طول برگزاري نمايشگاه اغلب در پی فروش محصولات خود به مخاطبان هستند و طبيعي است كه اين تعامل كمتر به چشم ميخورد.
مدير كميته بينالملل بيست و چهارمين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران همچنين گفت: اينجا ميتوان به نقش انجمنها و اتحاديههاي ناشران اشاره كرد كه در چندسال گذشته تلاشهاي خوبي نيز در این حوزه انجام شده است.
وي تصريح كرد: تعامل و ايجاد رابطه تجاري و فرهنگي در طول برگزاري نمايشگاه كتاب تهران ميان انجمنهاي فرهنگي نشر و ناشران بينالمللي ميتواند زمينه را براي فعاليت ناشران داخلي فراهم و چشماندازهاي تازهاي را براي عرضه كتاب در عرصه بينالمللي خلق كند.
به گفته وصفي، در اين زمينه بايد اتحاديه ناشران و انجمنهاي فرهنگي نشر، بيش از گذشته به دنبال بازار بينالمللی باشند.
بيست و چهارمين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشتماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار میشود.
سهشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
نظر شما