دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰
فقدان توليدات اقتباسي در سينما به شدت احساس مي شود

رايگان گفت: فيلمهاي "هامون"، "سارا"، كشتي آنجليكا" و "خيلي دور خيلي نزديك" از جمله آثاري هستند كه با برخورداري از فيلمنامه و ساختار قوي توانستند علاوه بر جذب مخاطب، در تاريخ سينماي ايران هم ماندگار شوند.

"مسعود رايگان" بازيگر سينما و تلو يزيون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) در خصوص اوضاع فيلمنامه نويسي در سينما و تلويزيون گفت: اين موضوع بايد به صورت كارشناسي مورد نقد و بررسي قرار گيرد،اما آنچه در حوزه فيلمنامه نوسي شاهدش آن هستيم، بيانگر اين است كه به اين حرفه در سينما و تلويزيون توجه جدي نمي شود و علاوه بر معدود آثاري كه در اين زمينه ماندگار شده اند،مابقي آثار از فيلمنامه اي ضعيف برخوردار بوده اند. 

وي با اشاره به اينكه، توليد آثار اقتباسي در سينما و تلويزيون بايد افزايش يابد، تصريح كرد: در سه دهه اخير كم و بيش آثاري در اين زمينه توليد شده، اما با توجه به اينكه نسل جوان ما از ادبيات فاصله گرفته، توليد آثار اقتباسي به شدت احساس مي شود.

رايگان افزود: فيلم هايي نظير، سارا، كشتي آنجليكا، هامون و خيلي دور، خيلي نزديك از جمله آثاري اند كه با برخورداري از فيلمنامه اي محكم علاوه بر جذب مخاطب توانستند در تاريخ سينماي ايران ماندگار شوند.

اين بازيگر سينما خاطرنشان كرد: اقتباس در سينما و تلويزيون بايد با اصول حرفه اي و كار كارشناسي همراه باشد، زيرا آثار اقتباسي بسياري بوده اند كه به دليل بهره نبردن از ابزار سينما و نداشتن جذابيت هاي لازم نتوانسته اند در جذب مخاطب موفق باشند.

وي همچنين به باور پذير بودن قصه مورد نظر اشاره كرد و افزود: سناريو و يا يك قصه ابتدا بايد براي من بازيگر باور پذير باشد تا در نهايت نقش و كاراكتر مورد نظر مخاطب را به سوي خود جلب كند.

مسعود رايگان در ادامه به اين پرسش كه قصد نداريد خاطرات خود را مكتوب كنيد، گفت: قصد چنين كاري را دارم، اما ترجيح مي دهم اين اتفاق در پنج يا شش سال آينده رخ بدهد.

وي افزود: من و همسرم خانم تيموريان هر يك خاطرات جداگانه اي داريم و ترجيح مي دهيم اگر قرار است خاطرات ما به ثبت برسد، بسيار جامع و كامل باشد.

مخمصه، پاپيتال، خون بازي، دست هاي خالي، سنتوري، گوشواره، خيلي دور، خيلي نزديك و خاموشي دريا از جمله آثاري هستند كه مسعود رايگان در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط