به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اجرای نمایش «پایکوبی اسبهای پشت پنجره» به کارگردانی هادی کمالیمقدم در پارکینگ تالار وحدت، بخشی از این مکان به محلی ثابت برای اجرای تئاتر تبدیل میشود.
پارکینگ تالار وحدت اکنون یکی از زیرمجموعههای بنیاد فرهنگی، هنری رودکی است. اجرای نمایش گروه هنری «نوآر» که از اواخر مهر آغاز میشود، برای نخستین بار این محل را به صحنهای متفاوت برای اجرای تئاتر تبدیل میکند.
اجرای «پایکوبی اسبهاي، پشت پنجره» که یک پروژه نمایشی اجرایی بینارشتهای متشکل از نمایش، چیدمان، موسیقی، فیلم، طراحی، فضاسازی نوری و صنعت ربوتیک است براساس نمایشنامه «اسبهای پشت پنجره» اثر ماتئی ویسنییک شکل گرفته است.
کمالیمقدم طرح این نمایش را با همراهی مینا بزرگمهر، طراح هنری پروژه به شکل بازخوانی تازهای از متن بر اساس فضاسازی صوتی و اجرای موسیقی فرشاد فزونی، نوازنده و آهنگساز نمایش اجرا میکند.
اجراگران، گروههای هنری و فنی دیگر حلقههای پیرامون این اجرای بینارشتهای هستند.
سارا سجادی، مهدی ترکمان، مهرداد همراهی، امیر حسین پاکروان، پیام حاجبابایی، ژوبین عسکریه، دریا محبعلیان به عنوان بازیگر در این اجرا حضور دارند و در کنار آنان، طراحانی از خانه طراحی، گروه تجسمی تهران کارناوال و دانشجویان روبوتیک زاهدان با گروه اجرایی همکاری میکنند.
ماتئی ویسنییک درسال 1956 میلادی در رومانی به دنیا آمد. او در رشته تاریخ و فلسفه تحصیل کرد. وی علاوه بر چاپ مجموعه اشعار، به نمایشنامهنویسی هم روی آورد ولي به دليل فشارهای رژیم کمونیستی وقت رومانی مجبور شد تا به فرانسه مهاجرت کند. اکنون آثار او از شهرت جهانی برخوردار است.
«داستان خرس هاي پاندا به روايت يك ساكسيفونيست که....»، «سه شب با مادوكس»، «من چه جوري ممكنه يه پرنده باشم؟»، «تماشاچي محكوم به اعدام» و «پيكر زن همچون ميدان نبرد در بوسني» از معروفترين نمايشنامههاي اين نويسندهاند.
دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
نظر شما