یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
برگزیدگان اعتبار یک جایزه را به تصویر می‌کشند

کمیل قاسمی، برگزیده بخش شعر بزرگسال پنجمین دوره جایزه «گام اول»، برای مجموعه شعر «نامه‌های بی‌تاریخ»، معتقد است برگزيدگان هر جایزه‌ یا جشنواره‌ای نشانگر اعتبار آن جایزه و جشنواره اند./

قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مجموعه شعر «نامه‌های بی‌تاریخ» توضیح داد: این مجموعه اردیبهشت 1389 و از سوی نشر «پیام امروز» در 71 صفحه منتشر شد. این دفتر 51 قطعه شعر در قالب‌های کلاسیک چون غزل و رباعی است. در  صفحات پاياني کتاب نیز تعدادی شعر آزاد و سپید آمده اند.

وی افزود: اشعار این دفتر اغلب درباره موضوع هاي اجتماعی و برخی نیز درباره مسايل عاطفی اند كه از سال 1384 تا پایان سال 1388 سروده شده‌اند.

این شاعر درباره جایزه «گام اول» گفت:  «گام اول» جایزه‌ای بسیار ارزشمند است اما در گزند یکسری از مسايل قرار دارد. متاسفانه برخي این جایزه‌ها را سلیقه‌ای و برخی آن‌ها را مبتني بر روابط می‌دانند.

وی ادامه داد: البته برآيند هر جایزه و جشنواره‌ای به دست‌اندرکاران آن جایزه بستگی دارد؛ این‌که آنان تا چه حد از خلاقیت و توانایی‌های شرکت‌کنندگان خود برای انتخاب نفرات برتر بهره گرفته‌اند.

قاسمی در پایان افزود: به‌طور کلی، برگزيدگان هر جایزه‌ نشانگر اعتبار آن جایزه و جشنواره اند. امیدوارم انتخاب من به عنوان برگزیده در بخش شعر بزرگسال جایزه امسال به اعتبار این جایزه کمک کند.

کمیل قاسمی متولد 1359 است. وي از سال 1377 سرودن شعر را آغاز كرده و  از دهه 80 و با شرکت در جلسات شعر، نشست‌ها و کارگاه‌های شعر  به طور جدي در اين عرصه فعاليت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها