یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۹
زندگي «سعدي» براي نوجوانان منتشر شد

زندگينامه مختصر و گزيده‌اي از آثار سعدي، شاعر بزرگ قرن هفتم،توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسيد. تاليف اين كتاب را امين فقيري بر عهده داشته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، امين فقيري گردآورنده اين كتاب، در بخش زندگينامه مختصر سعدي در اين كتاب، زباني داستان‌وار و نثري ساده را به كار گرفته است كه راحت‌تر با مخاطب نوجوان خود ارتباط برقرار كند. اين بخش، نزديك 50 صفحه از حجم اين كتاب را در بر مي‌گيرد. 

وي در بخش ديگري از اين كتاب، به بررسي تاثير سعدي و آثارش در ادب پارسي پرداخته است. در اين بخش مي خوانيم: سعدي از جمله شاعراني است كه هم در زمان حيات شهرت كافي داشته‌ است و هم بعد از وفات، بسيار كسان كه داعيه شاعري داشته‌اند، جيره خوار خوان سعدي بوده‌اند. سبك سعدي در غزل آنچنان درخشان و دلپذير بود كه بلافاصله مورد تقليد شاعراني چون سيدجمال‌الدين كاشي، امير خسرو دهلوي و خواجوي كرماني قرار گرفت. 

گزيده آثار سعدي در اين كتاب، در برگيرنده بخش‌هايي از گلستان، بوستان و غزليات اوست. بخشي نيز به يادآوري مهم‌ترين امثال و حكم اين شاعر پرآوازه در اشعارش پرداخته است. 

«سعدي» به تلاش امين فقيري، در سال جاري با شمارگان 3000 نسخه و به قيمت 1500 تومان توسط انتشارات مدرسه، زير نظر شوراي كارشناسي دفتر انتشارات كمك آموزشي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها