چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
نصب نرم‌افزار پیام کتابخانه در کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل كتابخانه‌هاي عمومي استان چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازي و نصب نرم‌افزار تحت وب «پيام كتابخانه» در كتابخانه‌هاي عمومي اين استان در سه ماه آینده خبر داد.-

بهروز صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان كرد: با راه‌اندازی نرم‌افزار تحت وب پيام كتابخانه به جاي نرم‌افزار «نمايه» در كتابخانه‌هاي استان، شیوه امانت فراگیر کتاب در کتابخانه‌های عمومی تغییر خواهد کرد.

وی افزود: 10 باب از کتابخانه‌های عمومی استان در حال تغییر نرم‌افزار اطلاعات کتابخانه‌های عمومی‌اند و تا دو هفته آینده اطلاعات این کتابخانه‌ها در سامانه پیام مشرق قرار خواهد گرفت.

به گفته صادقی، طبق برنامه‌ريزي‌هاي اوليه تمام كتابخانه‌هاي عمومي استان تا سه ماه آینده مي‌توانند از اين نرم‌افزار استفاده كنند.

وی اظهار کرد: ورود اين نر‌م‌افزار جديد به كتابخانه‌هاي عمومي به دليل اين‌كه تحت وب اجرا مي‌شود، موجب بهبود خدمت‌رساني به مراجعه‌كنندگان و آسان‌سازي كارهاي جاري كتابداران مي‌شود. همچنین فعاليت‌ كتابخانه‌هاي عمومي از شیوه سنتي كتابداري به سمت مديريت مطالعه تغيير مي‌كند.

صادقی در ادامه با اشاره به لزوم تهيه زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي كامل اين نرم‌افزار در كتابخانه‌هاي استان، گفت: سال گذشته 62 دستگاه رايانه به كتابخانه‌هاي عمومی افزوده شدند و امسال نیز بر اساس نیازهای اعلام شده 20 دستگاه دیگر افزوده خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری توسعه کتابخانه‌های روستایی و دایر کردن ایستگاه‌های مطالعه در اماکن انتظاری را مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال جاری دانست و برای پيشبرد كارها و فعاليت‌هاي توسعه و ترويج كتابخواني بر مساعدت و همکاری ظرفيت‌هاي استاني نهاد كتابخانه‌ها مانند اعتبارات استانی، سهم نیم درصد كتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها، همکاری خيرين، نهادها و بخش خصوصي تاكيد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط