به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، میرعباسی، درباره این کتاب و دلایل انتخاب آن توضیحاتی داد و با اشاره به اینکه ادگار آلنپو با نگارش این سه داستان نزد بسیاری از ادیبان و مورخان، پدر داستان پلیسی، جنایی نام گرفت، گفت: بسیاری آغاز داستان پلیسی را با این سه داستان میدانند. هر کدام از این سه داستان سه تعریف متفاوت از نوع روایت و گونههای فرعی داستان پلیسی ارایه میدهد.
نویسنده «چه کردند ناموران» افزود: به غير از داستان «معمای ماری روژه» كه نام كتاب از آن گرفته شده، دو داستان دیگر این کتاب «قتلهای کوچه مورگ» و «نامه ربوده شده» نام دارند که به نوعی در این دو داستان هم روایت و هم ادبیات پلیسی و گونههای فرعی این ادبیات به کار برده شده است.
این مترجم ادامه داد: گونه فرعی در داستان «قتل در کوچه مور» نمونه قتل در اتاق در بسته است و داستان «معمای ماری رژه» نیز از آن دسته روایتهای پلیسی است که کاوشگر داستان به جای حضور در محل از روی سر نخهایی که در روزنامه میخواند، معما را خلق و کشف میکند.
میرعباسی به تازگی رمانی با نام گذرگاه نوشته «کورمک مککارتی» را به ناشر تحویل داده است.
ادگارآلن پو، متولد 1809، نویسنده آمریکایی و از پیشگامان داستانهای پلیسی مدرن جهان محسوب میشود. وی در نگارش داستان شهرت داشت و شاعر، نقاد و ویراستار نیز بود و معروفیتش را با خلق گونههای ادبی وحشت به دست آورد.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
نظر شما