بر مبنای پژوهشی که به مناسبت نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی انستیتو فروش و مطبوعات منتشر شده،خوانندگان کتاب های الکترونیک همچنان به خرید گسترده کتاب های چاپی نیز می پردازند._
پژوهشگران اعلام کرده اند که این تفاوت در مورد کتاب های جیبی کمتر است. در مجموع هر کس که کتاب الکترونیکی مطالعه می کند، روی هم رفته کتاب های بیشتری می خرد. در این میان کتاب های چاپی در خانه مطالعه می شوند و کتاب های الکترونیک اغلب در بین راه خوانده می شوند.
به علاوه خوانندگان سالانه حدود 51 یورو برای خرید کتاب های الکترونیک و 116 یورو برای کتاب های چاپی هزینه می کنند.
در این پژوهش در میان کتابفروشان آنلاین فروشگاه آمازون در صدر ایستاده و 79 درصد از مطالعه کنندگان کتاب های دیجیتال اعلام کرده اند حداقل یک بار از فروشگاه آمازون خرید کرده اند. پس از فروشگاه آمازون، فروشگاه های تالیا (24 درصد) ، ولت بیلد / هوگن دوبل (20 درصد) ، اپل (19 درصد) ، طرح غیر رسمی گوتنبرگ (7 درصد) ، لیبری (7 درصد) و فروشگاه اینترنتی آیگنن بوخ هندلونگ (6 درصد) در رتبه های بعدی ایستاده اند.
دراین پژوهش در مجموع بیش از 2500 نفر شرکت داشتند که در میان آن ها 1157 نفر مطالعه کننده کتاب های الکترونیک هستند.
نظر شما