سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
قصه‌گویان خوزستانی برای خورشید مرثیه می‌گویند

نخستین برنامه قصه‌گویی استان خوزستان «مرثیه‌ای برای خورشید» نام دارد که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالنبی شاکریان، مدیر کانون استان خوزستان گفت: 20 قصه‌گوی برتر کانون خوزستان قصه‌های خود را با موضوع «عاشورا و قیام امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان» در اولین برنامه‌ قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» بازگو خواهند کرد. 

وی با بیان این‌که این جشنواره ساعت 9 صبح، 13 دی در آستانه‌ اربعین حسینی و در سالن آمفی‌ تئاتر کانون شماره یک اهواز آغاز به کار می‌کند، افزود: داوری این برنامه به دو مربی قصه‌گوی کانون استان که در جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی استانی و کشوری رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند و یک کارشناس مسوول فرهنگی استان که سابقه داوری جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد واگذار شده است. 

شاکریان در ادامه هدف از برگزاری این برنامه را انتقال اهداف و ارزش‌های قیام امام حسین علیه السلام و شناساندن قیام عاشورا به زبان کودکانه و در قالب قصه به نسل کودک و نوجوان عنوان کرد و یادآور شد: این فعالیت ابتدا به صورت کتابخانه‌ای در سال 1389 در کانون مرکز شماره پنج اهواز اجرا شد. سال بعد با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به صورت حوزه‌ای برگزار شد و امسال نیز این برنامه در گستره‌ استانی برگزار می‌شود. 

مدیر کانون استان خورستان، در پایان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است این برنامه را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط