پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۱
«چند تا جعبه» از ریموند کارور در رادیو فرهنگ

داستان کوتاه «چند تا جعبه» اثر ریموند کارور، نویسنده امریکایی، عصر جمعه در رادیو فرهنگ روخوانی و نقد می‌شود. این داستان توسط مریم خوزان به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «یک عصر، یک داستان» که جمعه‌ها از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، این هفته برنامه خود را به روخوانی و نقد داستان کوتاه «چند تا جعبه» اثر ریموند کارور، نویسنده امریکایی اختصاص داده است.

در این برنامه که از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز می‌شود، ترجمه مریم خوزان از این داستان، روخوانی شده و سپس جواد عاطفه به نقد آن می‌پردازد.

این داستان در مورد زندگی سخت و تو خالی نسل امروز آمریكا و گرفتار شدن در چنگال روزمرگی‌ها و آلودگی‌ها و فروپاشی رویای آمریكایی در نگاه مردم این كشور در قرن حاضر است.

از ریموند کارور جونیور،‌ نویسنده امریکایی قرن به عنوان عامل اصلی در تجدید حیات داستان کوتاه دهه ۱۹۸۰ نام می‌برند؛ اما این نویسنده به سرودن شعر نیز می‌پرداخت و در زندگی خود شش مجموعه شعر منتشر ساخته است.

وی در سال ۱۹۶۰ اولین داستان خود را‌ با نام «فصل‌های سخت» به رشته تحریر در آورد و از آن پس نام خود را به عنوان داستان نویس ثبت کرد. کارور در سال ۱۹۷۶ موفق به دریافت جایزه ادبی او.هنری شد.

در ایران بیش از ۱۵ مجموعه داستان کوتاه از این نویسنده به انتشار رسیده است و مترجمانی چون اسدالله امرایی، مصطفی مستور و فرزانه طاهری در ترجمه آثار این نویسنده به زبان فارسی کوشیده‌اند.

سردبیری برنامه «یک عصر، یک داستان» را رسول آبادیان، نویسنده و منتقد ادبی برعهده دارد و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده این برنامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط