شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
دستتان به «خوشمزه‌ترین میوه درخت» می‌رسد

محمدعلی آزادیخواه، نویسنده کتاب «خوشمزه‌ترین میوه درخت» در استان کرمان از چاپ و توزیع کتابش خبر داد و گفت: این کتاب یک کاریکلماتور و حاوی نوشته‌های طنز و کاریکاتورهای اجتماعی است.-

 آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از چاپ و توزیع کتاب کاریکلماتورش به نام «خوشمزه‌ترین میوه درخت» خبر داد و عنوان کرد: نوشته‌های طنز و کنایه به همراه کاریکاتورهای محمدصالح رزم‌حسینی، در این کتاب ارایه شده‌اند. 

آزادیخواه تاکید کرد: داستان‌های این کتاب را با همکاری شاگردانم در مدرسه نوشته‌ام.

این نویسنده و طنزپرداز کرمانی گفت: این کتاب یک کاریکلماتور است و کاریکلماتور نوشته‌هایی طنزگونه با مضمون اجتماعی‌ است که نویسنده مانند کاریکاتوریست، واژه‌ها را به‌گونه‌ای متفاوت و کنایه‌دار در آن مطرح می‌کند.
 
وی سپس به بخشی از محتوی کتابش اشاره کرد و گفت: «از چشم گربه، پرنده خوشمزه ترین میوه درخت است»، «نابغه‌ها میوه‌های کمیاب درخت آدمیزادند»، «هیزم مصیبتی از گیاه است که همیشه می‌سوزد و دود روح دردآلودش است»، «همه می‌گویند حرف آخر سکوت، فریاد است» و «ماهی از ارتفاع صفر متری هم روی زمین بیفتد، می‌میرد» از نمونه کاریکلماتورهایی است که در این کتاب نوشته شده است.
 
وی گفت: با توجه به تجربه پیشین که از نگارش کتاب «مرادو» داشتم، اکنون با وجود همه مشکلات، کتاب«خوشمزه‌ترین میوه درخت» را برای توزیع به ناشر سپرده‌ام.
 
آزادیخواه با اشاره به موفقیت کتاب «مرادو» عنوان کرد: این کتاب خیلی طرفدار پیدا کرد، به طوری‌که فیلمی به همین نام از روی آن ساخته شد.
 
وی گفت:‌کتاب قبلی‌ام(مرادو) سال 85 به‌عنوان کتاب برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.
 
نویسنده کتاب «خوشمزه‌ترین میوه درخت» عنوان کرد: از دست محمود احمدی‌نژاد، حدادعادل و صفار هرندی لوح تقدیر دریافت کرده‌ام و خوشحالم از این‌که می‌بینم نوشته‌هایم خوانده و دیده شده‌اند.
 
از این نویسنده تاکنون کتاب‌های «پرستوهاي دره پيجاب»، «افسانه نامی و كامی»، «دوستان جنگل شاد»، «تبر مشهدی باقر»، «قصه گرگ و ميش»، «قصه جنگل»، «بچه‌ها بيدارند»، «مرادو» و «كوتوله‌های در تنگ» به چاپ رسیده‌اند.

مجموعه کاریکلماتور و کاریکاتور «خوشمزه‌ترین میوه‌ی درخت» نوشته محمدعلی آزادیخواه در 152 صفحه و به قيمت 22 هزار ریال از سوی نشر «آموت» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط