واعظی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره همکاری این نهاد با رسانه ملی برای پخش آگهی تبلیغاتی کتاب از رسانه ملی عنوان کرد: رسانه ملی بنا دارد در بخشی با تخفیف ویژه و در بخشی دیگر نزدیک به مجانی، به پخش آگهی تبلیغاتی کتاب اقدام کند.
دبیر کل نهاد کتابخانههای عمومی کشور اظهار کرد: تصمیم پخش آگهی از رسانه ملی اتفاق بسیار مهمی بود و آگهی تبلیغ کتاب از رسانه ملی با تسهیلات بسیار ویژه و نزدیک به مجانی در حال انجام است. بخشی از این تبلیغ صدرصد مجانی است و بخشی دیگر با تخفیف بسیار مناسبی همراه است.
وی اظهار کرد: اکنون بسیاری از شبکهها سیما برنامه اختصاصی کتاب دارند و ما ارتباط بسیار مناسبی با شبکه رادیویی کتاب و شبکه اول سیما داریم و به نظر میرسد امضای تفاهمنامه با شبکههای دیگر سیما برای تبلیغ کتاب بسیار راهگشا باشد.
واعظی درباره همکاری نهاد کتابخانههای عمومی کشور با رسانه ملی برای تبلیغ آگهی کتاب گفت: نهاد با داشتن 27 کارگروه تخصصی با حضور استادان برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی میتواند در معرفی کتابهای خوب از طریق رسانه ملی نقش داشته باشند.
وی درباره امضای تفاهمنامه نهاد کتابخانههای عمومی کشور با کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یکی از قدیمی ترین کتابخانههای کشور را دارد و کتابخانه مادر محسوب میشود و در قانون نهاد هفت کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانهها نیست و استثناء محسوب میشوند.
دبیر کل نهاد کتابخانههای عمومی کشور با اشاره به جایگاه کتابخانه مجلس شورای اسلامی به ویژه در دوره ریاست رجبی دوانی، اظهار کرد: پیشنهاد این همکاری از سوی ریاست جدید مطرح شد که شامل همکاری در بخش تولید محتوا و تامین منابع خواهد بود.
وی اظهار کرد: پیشنهاد جدیدی هم مطرح شده که بر اساس آن این کتابخانه آمادگی دارد در صورت اختصاص فضای مناسب از سوی نهاد کتابخانههای عمومی کشور با تامین پرسنل و منابع، اداره کتابخانه را بر عهده بگیرند و این تفاهمنامه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران منعقد میشود.
واعظی درباره تبلیغ کتاب در رسانههای مکتوب گفت: این آگهیها در قالب تفاهمنامهای که با نشریههای گوناگون منعقد کردیم و بر اساس توافق خرید نسخههای یک نشریه تصمیم برآن شد تا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی این نشریهها به صورت مجانی در بهترین نقطه صفحه خود به تبلیغ کتاب بپردازند.
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
نظر شما