دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کاروان کتابخانه صبا خرداد ماه راهی سیستان و بلوچستان می‌شود

شیرین صمدی، مجری کاروان کتابخانه صبا گفت: کاروان کتابخانه صبا با جمع آوری هفت‌هزار جلد اثر در طول نمایشگاه کتاب اواسط خرداد ماه برای افتتاح کتابخانه‌ای روستایی راهی استان سیستان و بلوچستان می شود.-

صمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد:این کاروان با هدف جمع آوری کتاب برای کتابخانه‌‌ روستایی استان سیستان و بلوچستان، اقدام به جمع آوری آثار از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کرد. 

 وی افزود: این کاروان در غرفه کتابخانه صبای نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار داشت و با جمع آوری هفت‌هزار جلد کتاب تا روز پایانی نمایشگاه کتاب توانست آثار زیادی برای کتابخانه صبای استان سیستان و بلوچستان جمع‌‌آوری کند. 

صمدی درباره فعالیت کاروان و غرفه کتابخانه صبا در نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران فرصتی شد تا کاروان کتابخانه صبا برای نخستین بار با حضور در نمایشگاه کتاب علاوه بر آشنایی با این کتابخانه، آثار خود را به این غرفه اهدا کنند.

مجری کاروان کتابخانه صبا عنوان کرد: این کاروان با شناسایی مناطق روستایی و بدون کتابخانه کشور و همچنین سفر به این مناطق پیش از افتتاح کتابخانه، اقدام به ساخت این مراکز فرهنگی می‌کند.

وی با اشاره با ایجاد پایگاه‌های اهدای کتاب میان شهر‌ها و استان‌هایی که در مسیر کاروان کتابخانه صبا برای افتتاح قرار دارند، اظهار کرد: همراه با افتتاح کتابخانه صبا در مناطق گوناگون برنامه زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما و برنامه صبح به خیر ایران پخش می‌شود.

صمدی با بیان این‌که مقصد بعدی کاروان کتابخانه صبا استان سیستان و بلوچستان خواهد بود، اظهار کرد: کاروان کتابخانه صبا با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و گروه اجتماعی شبکه اول سیما و همچنین برنامه صبح‌به خیر ایران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و رساندن کتاب و ایجاد کتابخانه در نقاط گوناگون ایران، به افتتاح کتابخانه در نقاط گوناگون کشور می‌پردازد.

مجری برنامه کاروان کتابخانه صبا اظهار کرد: انتشارات  شباویز، خانه کودک و ادبیات از شاخص‌ترین انتشاراتی بودند که در نمایشگاه کتاب آثار خود را اهدا کردند.

صمدی درباره اهدای کتاب از سوی افراد شاخص و هنرمندان در طول نمایشگاه کتاب اظهار کرد: گروهی از نویسندگان کتاب‌های خود را در طول نمایشگاه به این غرفه اهدا کردند. بازیگرانی مانند بهاره رهنما، مارال فرجاد، کمند امیر سلیمانی و پدرش از  هنرمندانی بودند که مجموعه‌ای از آثار خود را وقف کتابخانه صبا کردند.

وی با بیان این‌که از اواسط خرداد ماه حرکت به سمت روستاهای استان سیستان و بلوچستان برای افتتاح کتابخانه صبا در یک منطقه روستایی آغاز می شود، عنوان کرد: دل کندن از کتاب‌هایی که مردم به  آن‌ها انس و دلبستگی دارند، بسیار مشکل است و نمایشگاه کتاب فرصتی شد تا مردم هم کتاب‌ بخرند و در کنار آن فرهنگ وقف و اهدای کتاب را ترویج کنند.

مجری کاروان کتابخانه صبا اظهار کرد: اهدای کتاب از سوی خیل عظیمی از کودکان و نوجوان و همچنین خانمی که با چشمان گریان کتاب‌های مرحوم برادرش را برای هبه آورده بود، از جمله موارد شاخص اهدای کتاب به این کاروان بود.

صمدی اظهار کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه پیامکی روابط عمومی شبکه اول سیما به شماره 30 هزار و یک و یا از طریق شماره تلفن گویای روابط عمومی شبکه اول سیما 2 و 22013901 آثار خود را به کاروان کتابخانه صبا اهدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط