استادیار رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در این کتاب مفاهیم و مباحث متعدد مدیریت رسانه و کاربرد حداکثری از شاخصهای اثربخشی مدیریت بیان شده است.
دکتر صدیقه ببران افزود: توجه به مسایل بومی در مدیریت رسانههای کشور رویکرد اصلی این کتاب به شمار میآید که با استفاده از تجارب کشورهای مختلف و به تناسب نوع مالکیت و ساختار رسانههای ایرانی نوشته شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت رسانه پیشاز این کتابهای متعددی در دو حوزه تالیف و ترجمه منتشر شده است، اظهار کرد: بیش از سه سال است که با همکاری دکتر فرهنگی برای نگارش کتابی با رویکرد نوین در حوزه مدیریت رسانه تحقیق انجام میدهیم و این کتاب ماحصل پژوهشهای ماست.
ببران با اشاره به مباحث و سرفصلهای کلی این کتاب توضیح داد: بخشهایی از این کتاب به بحث تئوری سبکهای مدیریتی و سبکهای مدیریت مناسب در حوزه رسانه میپردازد.
به گفته وی، بررسی ساختار سازمانی رسانهها، ساختارهای کلی و معرفی بهترین ساختارها از دیگر مباحثی بهشمار میآید که در این کتاب ارایه شده است.
ببران با اشاره به مبحث اقتصاد رسانه عنوان کرد: در این بخش شیوههای تامین هزینههای یک رسانه به صورت کامل تشریح شده، همچنین در حوزه مدیریت منابع انسانی نیز موضوعها به صورت تفصیلی بیان شدهاند.
این مدرس حوزه ارتباطات از حوزه مالکیت و مدیریت رسانه به عنوان یکی دیگر از بخشهای این کتاب نام برد و گفت: معرفی ساختارهای خاص رسانهای در ایران که سبکهای رسانهای مختلف کشور را در برمیگیرد از دیگر مباحث کتاب است.
وی با بیان اینکه برای نگارش کتاب از منابع جدید و به روز خارجی استفاده شده است، اظهار کرد: در عین حال تلاش کردهایم مباحث و موضوعهای کتاب کاملا بومیسازی شوند، به همین دلیل از تحقیقات داخلی برای این کار استفاده کردهایم.
ببران همچنین درباره مخاطبان این کتاب توضیح داد: این اثر میتواند به عنوان کتاب درسی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد استفاده شود، همچنین برای مدیران و سیاستگذاران رسانهای کتابی کارآمد باشد.
به گفته وی، کتاب «مدیریت رسانه» در مراحل پایانی ویرایش قرار دارد و تا اواسط تیرماه منتشر میشود.
سهشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
نظر شما