شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۹
علوي زاده: دوست دارم فيلمنامه اي درباره پدر پروين اعتصامي بنويسم

زندگي«پروين اعتصامي» در دو بخش نگاشته مي شود كه بخش اول فيلمنامه آن براي تهيه و ساخت يك مجموعه تلويزيوني درباره اين شاعر زن ايراني تا خردادماه 87 در مركز سيما فيلم به طول خواهد انجاميد. كارگرداني اين اثر را «پوران درخشنده» به عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت خبري سيما فيلم،« سهيلا علوي زاده» نويسنده كتاب «خانوم كوچيك» كه بيش از هفت ماه به تحقيق و نگارش ساختار اوليه فيلمنامه «پروين اعتصامي» همت گماشته، تاكنون خلاصه 13 قسمت اوليه مجموعه تلويزيوني«پروين اعتصامي» را به بخش سريال ارائه كرده است.

«سهيلا علوي زاده» در پاسخ به اين پرسش كه آيا همزمان با اين فيلمنامه به كار ديگري هم مشغول هست يا خير، مي گويد: خير زيرا پذيرش كار ديگر، منوط به اين است كه كاري را كه در دست دارم به پايان برسد.

وي افزود: در برآورد اوليه، كار براي 13 قسمت در نظر گرفته شده بود، اما از آنجايي كه ما داستان را از كودكي پروين شروع كرديم، اين مجموعه تلويزيوني بيش از سيزده قسمت خواهد بود.

اين نويسنده كه زمان زيادي را به تحقيق در اين مورد پرداخته، همچنان علاقه مند است تا زمان بيشتري را در اختيار داشته باشد و بتواند به طور مفصل تري به شخصيت پدر پروين، به عنوان عنصر اصلي و تأثيرگذار آينده هنري او، بپردازد.

وي خاطر نشان مي كند: دوست داشتم درباره پدر پروين هم تحقيق مفصلي مي كردم اما متاسفانه منابع در اين مورد كم است. حتي از كتاب هايي كه او ترجمه كرده، فقط نام وي باقي مانده است و اصل كتاب قابل دسترسي نيست.

«سهيلا علوي زاده» افزود: از آنجايي كه پدر پروين نماينده مجلس بود، شايد اين امكان وجود داشته باشد تا به آرشيو مجلس مراجعه كرد و متن سخنراني ها و اظهار نظرهايش را به دست آورد.

اين در حالي است كه « پوران درخشنده» به عنوان كارگردان اين سريال انتخاب شده و با توجه به وضعيت نگارش آن، بايد ديد كه آيا اين فيلمساز در سال آينده، علاوه بر فيلم تلويزيوني «HIV»، سريال «پروين اعتصامي» را نيز در سيما فيلم خواهد ساخت يا خير.

كتاب «خانوم كوچيك» داستان زندگي پروين از نوجواني تا مرگ را از زبان دختر فقيري به نام «اقدس» روايت مي كند كه طي يك اتفاق به منزل پدري خانوم كوچيك راه مي يابد و تا سالهاي پاياني عمر وي نيز با او در ارتباط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط