سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
برپايي نمایشگاه قرآن با شركت 4 ناشر خارجي

معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با بیش از 40 هزار عنوان کتاب و با حضور چهار ناشر خارجي، پنجشنبه (27 تیر) افتتاح می‌شود.-

سیدرسول موسوی‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری شرکت تعاونی ناشران قم و شهرداری قم به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در این استان اقدام می‌کند.

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان می‌توانند تازه‌های نشر حوزه قرآن را با 40 درصد تخفیف از این نمایشگاه تهیه کنند، گفت: این نمایشگاه از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که بخش «کتاب» از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. بازدیدکنندگان در این بخش، می‌توانند به منابع مکتوب متناسب با نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: «نرم‌افزار» عنوان بخش دیگر این نمایشگاه است که رسانه‌های دیجیتال مربوط به حوزه قرآن، فعالان عرصه پژوهش و تولید نرم‌افزارهای دینی و قرآنی، بازی‌های رایانه‌ای و آثار انیمیشن با موضوع قرآن را در خود جای داده است.

موسوی‌نژادیان بیان کرد: در بخش «صنایع دستی» آثار قرآنی هنرمندان رشته‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. در بخش «هنر» علاوه بر عرضه آثار مکتوب قرآنی، کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش «کودک و نوجوان» می‌کوشیم آثار قرآنی متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان را عرضه کنیم. بخش «آثار خطی و نفیس» میزبان آثار مربوط به کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی خواهد بود. همچنین در این قسمت از نمایشگاه، فعالان بخش فنی کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی مانند بخش‌های میکروفیلم و اسکنر حضور خواهند داشت و هنرهای مرمت و تذهیب را به نمایش می‌گذارند.

معاون فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حضور حدود 10 موسسه قرآنی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه حضور چهار ناشر خارجی (دو ناشر از لبنان، یک ناشر از سوریه و یک ناشر از ترکیه) را شاهد خواهیم بود. این ناشران حدود یک هزار و 200 عنوان کتاب را به نمایشگاه می‌آورند.

موسوی‌نژادیان با اشاره به فعالیت‌های جنبی این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت استان قم گفت: قرائت قرآن کریم، برگزاری مسابقه‌های قرآنی و برپایی نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه عناوین بخشی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین در این نمایشگاه، هر روز شاهد برپایی مراسم افطار خواهیم بود.

وی اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت استان قم تا جمعه (4 مرداد) در مجتمع ناشران قم در پنج طبقه میزبان علاقه‌مندان به آثار مربوط به حوزه قرآن و اهل بیت(ع) است. برگزاری این نمایشگاه از نظر حجم فعالیت‌های قرآنی در نوع خود بی‌نظیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط