چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
جشنواره شعر و داستان سوره ۲۱ برگزیده دارد

دبیر یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره از تجلیل ۲۱ برگزیده در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: کیفیت آثار نشان می‌دهد كه در زمینه دفاع مقدس از كلیشه‌زدگی فاصله گرفته‌ایم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی قاسمی، دبیر یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، با اشاره به نتایج داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه این دوره گفت: داوری نهایی آثار تا دوشنبه، هفتم مرداد ماه، به اتمام رسید. بر اساس نظر داوران در هر بخش سه برگزیده تعیین شده است. همچنین تنها در بخش داستان كودك و نوجوان علاوه بر تجلیل از سه برگزیده از یكی از داستان‌نویسان نیز قدردانی خواهد شد.

وی به بخش كُردی این جشنواره اشاره كرد و یادآور شد: بخش ویژه این دوره بخش شعر كُردی انتخاب شده است. این بخش هنوز جای كار دارد و آثار ارسال شده هنوز به كیفیت خوب نرسیده‌اند. با توجه به همین امر هنوز نتیجه قطعی داوران مشخص نیست. اگر داوران به نتیجه قطعی برسند در این بخش برگزیده خواهیم داشت. در غیر این صورت از چند شاعر و نویسنده كه با این زبان اثر خود را به دبیرخانه ارسال كرده‌اند، تجلیل خواهد شد.

دبیر یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با بیان این‌كه تعداد یك هزار و 600 اثر به دبیرخانه این دوره ارسال شده است، به نظر داوران در رابطه با كیفیت آثار اشاره كرد و یادآور شد: بنا بر نظر داوران این دوره، در بخش ادبیات كودك و نوجوان به ویژه شعر جای كار بسیار است و نیازمند آموزش به نوقلمان هستیم. 

وی ادامه داد: یكی از بخش‌های خوب در این دوره كه نوید روزها و آینده خوب برای ادبیات معاصر را می‌دهد، بخش شعر مقاومت بود. آثار ارسال شده در این دوره برای بزرگسال نشان می‌داد كه ادبیات مقاومت این‌ روزها از كلیشه‌زدگی دور شده است. نویسندگان و شاعران نگاه‌های جدیدی را دنبال می‌كنند و این امر  روزهای خوبی را برای ادبیات نوید می‌دهد. 

قاسمی یادآور شد: در مجموع آثار ارسال شده نشان می‌دهد كه در بخش داستان نسبت به شعر ضعیف‌تر عمل می‌كنیم. بخشی از این ضعف با آموزش رفع خواهد شد. طبیعی است كه نویسندگان نوقلم آسیب‌هایی از نظر تكنیك نویسندگی در آثارشان دیده شود كه این امر با همكاری مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و آموزش‌های لازم به نویسندگان رفع خواهد شد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها