شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
درک مستقیم معنای آیات برای هر مخاطب در «آموزش مفاهیم قرآن کریم»

نویسنده مجموعه 9 جلدی آموزش مفاهیم قرآن کریم گفت: کتاب‌های این مجموعه کمک می‌کنند هر فردی با هر میزان سواد بتواند پس از مطالعه آن ها به تدریج معنای قرآن را به طور مستقیم درک کند.-

مسعود وکیل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این مجموعه آموزشی قصد دارد به کسانی که آشنایی و تخصصی در زبان و ادبیات عرب ندارند، کمک کند مفاهیم آیات قرآن را به درستی درک کنند. 
 
وی افزود: هر جلد این کتاب شامل هشت درس است و هر درسی 10 عبارت ساده قرآنی و تعدادی لغات و متن اولیه را که مضمون کلی معارف قرآن را دربر‌می‌گیرد، بیان می‌کند. جلد دوم تا نهم بعد از هر درس یک قاعده ساده زبان عربی را که در قرآن کاربرد زیادی دارد، بیان می‌کند. جلد دو و سه قواعد پرکاربرد مربوط به اسم و جلد چهارم تا ششم قواعد ساده و پرکاربرد مربوط به صرف فعل را دربر می‌گیرد. در نهایت، در جلد هفتم تا نهم در کنار آموزش مفاهیم، قوانین مهم مربوط به نحو هم گفته می‌شود. 

وی در باره گروه سنی مخاطبان کتاب توضیح داد: جلد‌ نخست این مجموعه مختص دوره اول ابتدایی، جلدهای دو و سه مختص دوره متوسطه اول و بقیه جلد‌ها قابل استفاده برای سال‌های بالاتر از دبیرستانند. بزرگسالانی که از سواد عمومی برخوردارند هم می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند. 

نویسنده کتاب اظهار کرد: عامه مردم متاسفانه قادر به درک مفاهیم قرآن نیستند و برای درک آیات ناچار به استفاده از ترجمه قرآنند. استفاده از آموزش مفاهیم با این روش کمک می‌کند  ضمن آموزش ادبیات عرب، قرآن هم آموزش داده شود. به کمک این روش فارسی‌زبانان هم می‌توانند با آموزش غیرمستقیم زبان عربی مفاهیم قرآن را درک کنند.

وکیل در‌باره ویژگی‌بارز این کتاب گفت: روش آموزش این کتاب کمک می‌کند تا قرآن‌آموز از همان ابتدای کار اقدام به خواندن قرآن کند. 

مجموعه 9 جلدی «آموزش مفاهیم قرآن» به قلم مسعود وکیل از سال 1374 تاکنون با شمارگان پنج میلیون جلد در انتشارات مختلف منتشر شده است. جلد پایانی این کتاب با شمارگان پنج هزار نسخه، در 160 صفحه و به بهای 26 ‌هزار ریال برای هفتمین بار از سوی انتشارات بصائر، وابسته به سازمان دارالقرآن کریم، منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بهزاد ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    جواب سوالات درون کتاب از چه منبعی باید گرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط