دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
انتشار کتاب کلیات تبلیغ تربیت‌گرا با تکیه بر آیات و روایات

مدیر گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از انتشار کتاب «کلیات تبلیغ تربیت‌گرا با تکیه بر آیات و روایات» در آینده نزدیک خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر رادحسینی اظهار کرد: با توجه به استفاده‌ پراکنده از قرآن و سنت در مولفه‌های تبلیغ متداول، ترسیم نظام‌مند تبلیغ بر اساس آیات و روایات نیازی است که به صورت فراگیر در فعالیت محققان و مبلغان رو به افزایش است اما شیوه‌ استاندارد و شفافی برای طراحی تبلیغ با تکیه بر آیات و روایات نگاشته نشده است. 

حجت الاسلام والمسلمین رادحسینی افزود: در این کتاب با استفاده و استناد به ثقلین سعی بر نظام‌سازی تبلیغ و عناصر آن شده است. بنابراین، استفاده‌ حداکثری از مفاهیم با رعایت ضوابط و مقرارت مندرج در آیات و روایات همت نگارندگان این اثر بوده است. 

وی عنوان کرد: در این اثر موضوعاتی مطرح شده‌اند که در تمام فرآیند تبلیغ تاثیرگذارند. از این رو، این کتاب در ابتدا به اصلی‌ترین محور یعنی «تبلیغ» با عنوان «توجه به تبلیغ» پرداخته است و وضعیت و اهمیت تبلیغ را در آیات و روایات منعکس را مي‌کند. 

این مبلغ حوزه دین افزود: همچنین بخشی از این کتاب با عنوان «آسیب‌های تبلیغ متداول» کاستی‌های تبلیغ زمان کنونی را بیان می‌کند. پس از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیب‌زای تبلیغ متداول، با سرفصل «تبلیغ تربیت‌گرا» تصویری کلی را از عناصر و ویژگی‌های تبلیغ تربیت‌گرا ارایه می‌دهد که به دنبال ترسیم تبلیغ مطلوب است. 

حجت الاسلام والمسلمین رادحسینی ادامه داد: این کتاب همچنین به دو بخش اساسی تبلیغ یعنی تبلیغ لسانی و غیرلسانی در قالب «دو بخش اصلی تبلیغ تربیت‌گرا» اشاره می‌کند. 

مدیر گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) ادامه داد: مولفان اثر بعد از آن با «انواع تبلیغ تربیت‌گرا» به ترسیم انواع تبلیغ‌ها می‌پردازند و در ادامه عنوان «رویکردهای تبلیغ تربیت‌گرا» به تشریح بسترهای تبلیغ اشاره مي‌کنند. 

وی اظهار کرد: توضیح مقاصد با عنوان «اهداف تبلیغ تربیت‌گرا» بخش دیگری از این اثر است. این کتاب با طرح معیارهای کمّی برای ارزیابی مجموعه‌ تبلیغ به تشریح میزان‌های ارزشیابی تبلیغ برتر با عنوان «شاخصه‌های سنجش روش تبلیغ موفق» خاتمه می‌یابد. 

حجت الاسلام والمسلمین رادحسینی گفت: مخاطبان این کتاب، دست‌اندرکاران حوزه تبلیغ اعم از مبلغان، مربیان، مدیران مراکز تبلیغی، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، مدرسان و محققان حوزه‌ تبلیغ‌اند. 

وی ادامه داد: این مجموعه به تلاش حجج‌الاسلام والمسلمین امیر جهانی، حسین علیزاده، محمدجواد دیانی و مجتبی میری نگاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط