یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
چاپ یکی از ابزارهای شناساندن فرهنگ به جامعه است

ابراهیم قاسمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معتقد است چاپ می‌تواند یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در شناساندن جامعه ایران اسلامی و ارزش‌های فرهنگی به جهان باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: صنعت چاپ یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت افزاری در کشور ماست که البته ارتباط مستقیمی با انتقال پیام‌های ارزشی و فرهنگی دارد.

وی افزود: تابلوهای چاپی، پوسترهای تبلیغاتی، بسته‌بندی و حتی خط فارسی که روی آثار چاپی نوشته می‌شود، همه به نوعی ابزاری برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی است و به همین دلیل هرچه آثار چاپی رنگ و بوی ملی بیشتری داشته باشد، نماینده بهتری برای معرفی ایران به جهان خواهد بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معتقد است یکی از راه‌های آشنایی با فرهنگ، سنت و ارزش‌های یک جامعه، بررسی آثار چاپی آن‌هاست.

دبیرخانه استانی جشنواره صنعت چاپ در البرز تشکیل شد

استان البرز با 82 واحد چاپی در دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ حضوری فعال خواهد داشت.

پیش از این نیز دو دوره جشنواره استانی صنعت چاپ در البرز برگزار شده بود و امسال نیز واحدهای چاپی برای ارزیابی در مسابقات ملی و همچنین سومین دوره مسابقات استانی، در جشنواره ملی صنعت چاپ حضور پیدا می‌کنند.

یکی از برنامه‌های دیگر این استان به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ، برگزاری مسابقات آثار چاپی با موضوع امام رضا (ع) است. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز فراخوان این مسابقه را به بهانه برپایی دومین هفته فرهنگ رضوی در میان واحدهای چاپی استان توزیع کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها