چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
آسیب‌شناسی مهدویت در «شهاب ثاقب»

کتاب «شهاب ثاقب؛ آسیب‌شناسی مباحث مهدویت» را علیرضا رمضانیان به رشته تحریر درآورده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از اهداف نگارش این اثر آسیب‌زدایی تحریف مفاهیم و آموزه‌های مهدویت است، زیرا آسیب‌های فرهنگ مهدویت موجب سستی اعتقاد مردم نسبت به اصل وجود امام زمان(عج) و گاهی سبب گرایش به افراد یا مجموعه‌های منحرف می‌شود.
کتاب «شهاب ثاقب؛ آسیب‌شناسی مباحث مهدویت» در 18 بخش به محتوای معرفت و شناخت امام زمان(عج)، مفهوم آسیب‌شناسی، برداشت‌های انحرافی از مقوله انتظار فرج،‌ افراط و تفریط در ارایه چهره مهر و قهر، طرح مباحث غیرضروری، شتاب‌زدگی و تعجیل، دور شمردن وقت ظهور، تعیین زمان ظهور، تطبیق علایم ظهور بر مصادیق خاص، ‌افراط و تفریط در تبیین مفهوم غیبت و ضعف شناخت و ایمان به امام غایب می‌پردازد.

همچنین دیگر بخش‌های این اثر شامل موضوعات ملاقات‌گرایی، مدعیان دروغین مهدویت و نیابت، آرزوگرایان بی‌عمل، متوسلین دنیاخواه، جشن‌ها و دعاها،‌ عدم پیروی از ولایت فقیه و نواب عام امام زمان(عج) و حب دنیا می‌شود.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «اصل ظهور امام زمان(عج) امری است قطعی و وعده‌ای است الهی که قطعا و یقینا انجام می‌پذیرد و هیچ‌گونه تغییری در آن واقع نخواهد شد. اما وقت این امر مبارک بنابر روایات که از ائمه(ع) رسیده است، ممکن است مقدّم یا موخّر گردد، جلو بیفتد یا به تاخیر بینجامد یعنی وقت قطعی و لایتغیر آن وجود ندارد.»

نخستین چاپ کتاب «شهاب ثاقب؛ آسیب‌شناسی مباحث مهدویت» با شمارگان یک هزار نسخه در 344 صفحه و به بهای 120 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات نقش نگین راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط