نخستین جلسه هیات مدیره موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران برگزار و محمدتقی روغنیها، نویسنده کتاب «گزارشگری کاربردی برای رسانههای جمعی» به عنوان مدیرعامل این موسسه انتخاب شد.-
محمدتقی روغنیها متولد سال 1339 تهران است و مدرک دکترای ارتباطات دارد. وی دارای سابقه روزنامهنگاری و از استادان دانشکده خبر بهشمار میآید. وی کتاب «گزارشگری کاربردی برای رسانههای جمعی» را تدوین کرده و ترجمه «خبرنگاری کاربردی» نوشته «جفری هریس» و «دیوید اسپارک» را در کارنامه فرهنگیاش ثبت کرده است.
«گزارشگری کاربردی برای رسانههای جمعی» با هدف آموزش گزارشگری تهیه شده و حاصل تجربیات بیش از دو دهه کار خبری نویسنده و چند سال تدریس در این زمینه است. در این کتاب اهداف و اصول گزارشنویسی و ویژگیهای حرفهای گزارشگران بررسی شده و در بخشهای بعد دستهبندی انواع گزارش، ویژگیها، مراحل تهیه و نحوه نگارش هر یک از آنها بیان شده است.
کتاب «خبرنگاری کاربردی» نیز راهنمای تفصیلی درباره انواع کارهای خبری و گزارشی است و خبرنگاران میتوانند از نخستین روز کار در رسانهها، آنرا مورد استفاده قرار دهند. عناوین بخشهای مختلف کتاب عبارتند از شناخت خبر، اتاق خبر، گردآوری خبر، ایدههای تصویری، خبرنگاری منطقهای، مصاحبه، خبرنویسی، تهیه خبرهای سیاسی، صنعتی، ورزشی، هنری و گزارشنویسی.
موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران به صاحب امتیازی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت میکند.
نظرات