به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این همایش با هدف تعامل جامعه علمی با دستاندرکاران نظام آموزشی کشور به منظور برقراری روندی علمی در فرآیند برنامهریزی و تغییر کتابهای درسی برای دوازدهمین بار در اسفند ماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار میشود.
محورهای این همایش ملی در 16 موضوع، عبارتند:
- معرفی، تحلیل و نقد نظریهها و الگوهای تغییر در برنامه درسی
- مبانی (فلسفی، اجتماعی، روانشناختی و ...) رویکردها و جهتگیریهای کلان (شایستگی محوری و ...) و تغییر در برنامههای درسی
- نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی و تغییر در برنامههای درسی
- ارزشها و تغییر در برنامه درسی
- ارزیابی تغییرات برنامههای درسی در دورههای مختلف تحصیلی و پیامدهای آن
- سیر تحولات تاریخی تغییر در برنامههای درسی
- مطالعات تطبیقی در حوزه تغییر در برنامههای درسی
- فرهنگ و تغییر در برنامههای درسی
- تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر در برنامههای درسی
- روششناسی تغییر در برنامههای درسی
- اجرا، پیادهسازی و مدیریت تغییر در برنامههای درسی
- معلم، تربیت معلم و تغییر در برنامههای درسی
- خلاقیت، نوآوری و تغییر در برنامههای درسی
- مطالعات میان رشتهای و تغییر در برنامههای درسی
- آینده پژوهی و تغییر در برنامههای درسی
- جنبههای زیباشناسانه تغییر برنامههای درسی
بر همین اساس، استادان، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند میتوانند چکیده تفصیلی مقالات خود را تا تاریخ 20 دی به دبیرخانه همایش، به نشانی بیرجند، دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، صندوق پستی 615/97175 ارسال و یا به این نشانی icsaconference@birjand.ac.ir ایمیل کنند.
نتایج داوری در تاریخ 20 بهمن ماه اعلام و همایش در 14 و 15 اسفند ماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
نظر شما