یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
«کتاب شناسی ولایت فقیه» منتشر شد

«کتاب‌شناسی ولایت فقیه» از سلمان حبیبی به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در دومین روز از هفته کتاب و براساس برنامه از پیش تعیین‌شده در این هفته، کتاب«کتاب‌شناسی ولایت فقیه»تالیف سلمان حبیبی را روانه بازار نشر کرد.
 
در «کتاب‌شناسی ولايت فقيه»، ابتدا به معرفی کتاب‌های مستقل و غيرمستقل فارسي و عربي پرداخته شده و سپس پايان‌نامه‌هايی که در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف پژوهشی  دفاع شده، مورد توجه قرار گرفته‌اند. در قسمت پايانی کتاب به مقالات نگارش يافته در اين موضوع به صورت مختصر اشاره شده‌است. از آن‌جا که مقالات زيادی در روزنامه‌ها و نشريات در باره اين موضوع به چاپ رسيده‌است، سعی نويسنده بر اين است که مقالات منتشرشده مجلات معتبر معرفی شوند. 

موضوع «ولايت فقيه»، محوری‌ترين و مهم‌ترين پايه نظام سياسی اسلام در عصر غيبت امام زمان (عج) است. اين موضوع از آغازين سال‌های عصر غيبت، همواره مدنظر فقيهان و عالمان و نخبگان جامعه اسلامي بود و آن‌ها به تناسب شرايط زمانی و مکانی که در آن قرار می‌گرفتند، نسبت به آن اظهارنظر مي‌کردند و ابعاد جديد و نوینی از آن را به روي ديگران مي‌گشودند. اما نظريه «ولايت فقيه» در آخرين سال‌های قرن بيستم، از حوزه انديشه به حوزه عمل قدم نهاد و كارآيی و صلاحيت عملي خود را در اداره امور جامعه، بر همگان آشكار کرد. حضرت امام خميني(ره)، بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران با تكيه بر اين انديشه كارآمد توانست با وجود كارشكني‌های هميشگی قدرت‌های سلطه‌گر دنيا، حكومت اسلامی را بنيان گذارد  و آن را به خوبی اداره كند.
 
اهميت نظريه ولايت فقيه و اثبات كارآمدی آن در دنيای كنونی، به‌گونه‌ای است كه آن را مي‌توان يگانه ميدان سرنوشت‌ساز تقابل فرهنگي اسلام با انديشه‌های مخالف در عصر حاضر دانست. اين نظريه مي‌تواند با ارایه الگوی شايسته و ايجاد جامعه‌ای آرمانی، بر تجديد هويت اسلامی ملت‌های مسلمان، تاثير شگرف و انكارناپذيري برجاي گذارد. همين واقعيت‌ها و مسایل ناگفته ديگر، لزوم تلاش پيگير و هميشگي براي تبيين روزافزون نظريه ولايت فقيه را به خوبی آشكار مي‌کند. 

يكی از بهترين، موثرترين و سودمندترين كارها در اين راه، ارایه «كتاب‌شناسي ولايت فقيه» است؛ كتاب‌شناسي‌ای که اطلاعات كامل و جامعي از پژوهش‌هاي انجام شده را فراروي پژوهشگران بگذارد و راه را براي انجام پژوهش‌هاي تازه و پرهيز از كارهاي تكراري هموار كند. اين پژوهش، فرصتي براي محققان فراهم مي‌آورد تا با نگاه به تاريخچه مسایل مطرح شده در اين حوزه، توان و انرژی علمی خويش را براي انجام کارهاي نو و کشف ابعاد جديد بگذارند و اين عرصه را پايان يافته تلقي نكنند و به نوسازي و روزآمدکردن نهادهاي برخاسته از اين انديشه همت گمارند.

«کتاب‌شناسی ولایت فقیه» در شمارگان یکهزار نسخه و 392 صفحه، به قیمت 12هزار تومان روانه بازار نشر شد.
 
علاقه‌مندان براي تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره‌های تلفن  66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها