سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
«کربلایی کاظم» معجزه قرن بود

مدیر مسوول انتشارات دارالکتب اسلامیه گفت: چاپ دوم کتاب «تجلی قرآن و عترت در معجزه حافظ قرآن شدن کربلائی کاظم ساروقی» به قلم آیت‌الله احمد محسنی گرکانی، با هدف معرفی چنین معجزه‌هایی به نسل جوان از سوی این انتشارات منتشر شده است./

مرتضی آخوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مرحوم کربلایی کاظم ساروقی در شهرستان ساروق اراک متولد شد و شخصی مقید به رعایت اصول اخلاقی و اسلامی بود. او با این وجود که بی‌سواد مطلق بود و توانایی خواندن و نوشتن نداشت، در اثر یک معجزه حافظ کل قرآن شد. 

آخوندی با بیان‌این که خودش در جلسه امتحانی که مرحوم علامه امینی از کربلایی کاظم ساروقی گرفت حضور داشته است، عنوان کرد: پس از عنوان شدن این معجزه، مراجع و علمای زیادی از جمله مرحوم آیت‌الله بروجردی، مرحوم آیت‌الله محمدتقی خوانساری، مرحوم آیت‌الله حجت کوه‌کمره‌ای، مرحوم آیت‌الله مهدی شیرازی، مرحوم علامه طباطبائی و مرحوم علامه امینی صاحب کتاب «الغدیر» از جمله کسانی بودند که از این شخص روستایی و بی‌سواد امتحان گرفتند و معجزه بودن حفظ قرآن توسط این فرد را تصدیق کردند. 

وی اظهار کرد: معرفی این معجزه‌های قرن برای نسل جوان می‌تواند بسیار راهگشا باشد. رویداد شگفت‌انگیز حافظ قرآن شدن فردی بی‌سواد که از نعمت خواندن و نوشتن و آموزش بی بهره بوده و در یک شب مشمول لطف الهی شده‌است، همیشه به عنوان یک خبر تازگی و جذابیت دارد. 

چاپ دوم کتاب «تجلی قرآن و عترت در معجزه حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم ساروقی» با شمارگان سه هزار نسخه، در 248 صفحه و به قیمت پنجاه هزار ریال از سوی انتشارات دارالکتب اسلامیه منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط