یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
«همه آنچه بیرون است» برنده جایزه 8 هزار یورویی شد

زاسکیا هنینگ فون لانگه برای نگارش رمان «همه آنچه بیرون است» جایزه ادبی راوریز 2014 به ارزش 8 هزار یورو را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، هیات داوران متشکل از الکه برونس، کریستینه لوچر و پل یاندل در توضیح انتخاب خود اعلام کردند: رمان لانگه با سهولت بسیار مطالبی از ادبیات، تاریخ و هنر را با یکدیگر پیوند می‌زند. او این مطالب را در زبانی موسیقیایی دسته بندی می‌کند که با شکوهی نزدیک به موجزنویسی نشان می‌دهد که ادبیات برجسته چگونه ادبیاتی است: عالم درخشان انسانی و جای گرفتن گستره جهان در یک فضای کوچک.

رناته آیشینگر نیز برای متنی با عنوان «نابینایی محض» به عنوان برنده جایزه حمایتی چهار هزار یورویی راوریز برگزیده شد. الکساندرا میلنر، کلمنس پک و ماری لوییز تورنر داوران این بخش اعلام کردند: این نویسنده در این متن با بهره گرفتن از یک درگذشت، فرمول ثابت ادبیات سنتی اعم از فناپذیری و تنش‌های میان نسل‌ها و محتواهای انتقادی اجتماعی را بررسی می‌کند و البته برای این منظور با کمک استعدادی زبانی به شکلی آشکار آن را در لایه درونی دنیای امروزی می گنجاند.

جایزه ادبی راوریز در کنگره ادبیات راوریز که از 26 تا 30 مارس (6 تا 10 فروردین 93) برپا می‌شود، به برگزیدگان اهدا می‌شود. جایزه ادبی راوریز از سال 1972 از سوی ایالت سالزبورگ اتریش برای بهترین اثر داستانی که برای نخستین بار به زبان آلمانی منتشر شده است اهدا می‌شود.

از برندگان سال‌های گذشته این تجلیل ادبی می‌توان ماتیاس زنکل، مایا هادرلاپ، دروته المیگر، هرتا مولر و فیلیسیتاس هوپه را نام برد. سال گذشته ماتیاس زنکل، نویسنده آلمانی موفق به دریافت این جایزه شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها