یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷
بیماری‌های دام و انسان، شعر شد

ایراندخت خاوری خراسانی،‌ بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را در کتاب «نگاهی دوباره به رابطه میان دام و انسان به نظم و نثر» در قالب شعر روایت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ایراندخت خاوری خراسانی،‌ دامپزشک باسابقه کشور، این کتاب را در چهار فصل با ترکیبی از نظم و نثر تالیف کرده است. سه فصل نخست این اثر در قالب نظم و فصل چهارم به‌صورت نثر به رشته تحریر درآمده است. 

در فصل نخست، شرح حال گذشتگان و دانشمندانی که بیماری‌های انسان و دام را به‌صورت شعر سروده با نمونه‌ای از اشعار آن‌ها ارایه شده و فصل دوم به اشعاری از خاوری درباره بهداشت عمومی، پیام دامپزشکی و سلامت دام‌ها اختصاص دارد. دفتر اول در این فصل،‌ به بیماری‌ بروسلوز یا تب مالت اشاره دارد و دفترهای دوم‌ و سوم این فصل نیز بیماری‌های سل گاوی و بیماری مشمشه را در قالب شعر معرفی می‌کند. 

این دامپزشک در فصل سوم، با موضوع حمایت از حیوانات و رفتارهای آنان، اشعاری را سروده و منتشر کرده است. در ادامه این فصل نیز اشعاری از بزرگان ادبیات که در حمایت از حیوانات سروده شده، گنجانده شده است.

خاوری در فصل پایانی کتاب حاضر،‌ که در قالب نثر نوشته شده، به اهمیت حرفه دامپزشکی اشاره کرده است.

نخستین‌ چاپ کتاب «نگاهی دوباره به رابطه میان دام و انسان به نظم و نثر» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 60 صفحه، به بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات بهجت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها