پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
شرح خلق شاعران و فانتزی‌های‌ مستطیل سبز در یک کتاب

برزیل فوتبالیست فانتزی خلق می کند، اروگوئه شکست می خورد و سرنوشت فوتبال مکزیک با قاچاقچیان گره خورده است؛ همه اینها را می توانید در کتاب «چرا فوتبال برای آمریکای لاتین مهم است» که اخیرا دانشگاه فلوریدا چاپ کرده بخوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از دیزرت نیوز، فوتبال در این قاره چیزی فراتر از یک بازی زیبا به‌شمار می‌آید و در بسیاری از مواقع با سیاست مخلوط و به دنیای خصوصی آدم‌های این سرزمین کشیده می شود.

برزیل شاعران و فانتزی‌های دنیای فوتبال را خلق می کند، در اروگوئه همیشه شکست وجود دارد و در مکزیک سرنوشت فوتبال همواره با گروه‌های قاچاق مواد مخدر و مافیا رقم می خورد. به هر حال به هر کشوری در آمریکایی لاتین که نگاه کنید فوتبال را در گوشه و کنار زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم این کشورها می بینید.

در مستطیل سبز رنگ این کشورها شاید مثل بقیه جهان یک ورزش انجام شود ولی مطمئن باشید چیزی متفاوت تر از سایر نقاط جهان بر مردم این قاره می گذرد؛ وقتی قهرمانش می تواند توپ را از خط دروازه عبور دهد یا اینکه تیمشان در فینال شکست می خورد یا حذف می شود. انتشارات دانشگاه فلوریدا در کتابی نوشته «جاشوا اچ. نادل» تاریخچه و سرگذشت فوتبال در آمریکای لاتین به خصوص برزیل و آرژانتین را بررسی کرده است و اینکه چرا در کشورهای آمریکایی لاتین فوتبال به زندگی دوم و در یک عبارت استعاری مذهب دوم مردم این کشورها تبدیل شده است.

در این کتاب با عنوان «چرا فوتبال برای آمریکای لاتین مهم است» بیشتر روی تاریخچه فوتبال چهار قدرت مسلم این قاره در مستطیل سبز یعنی برزیل، آرژانتین، شیلی و اروگوئه بحث شده است که بیشتر آنها نتیجه تحقیقات چندین ساله نادل در جایگاه استاد و جامعه شناس دانشگاه فلوریدا محسوب می شود. در بسیاری از مستنداتی که در این کتاب ذکر شده است داستان های جالبی به چشم می خورد که یکی از آن‌ها ماجرای سریال‌های «30 برای 30» شبکه ESPN درباره نمایش دیگو مارادونا افسانه فوتبال آرژانتین است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها