مدیر نشر خیمه درباره مسائل و مشکلات موجود در حوزه نشر کتابهای دینی گفت: انتخاب موضوع خاص و فعالیت تخصصی در حوزه نشر، تهدیدات و فرصتهایي مختلف با خود دارد. بازار نشر دینی بازاري آشفته است چرا که کسانی که به این حوزه ورود کردهاند تخصص لازم را نداشتهاند و از سوی دیگر این حوزه، مخاطبي گسترده دارد که گاه تنها به دلیل علاقه مذهبی سراغ کتابهای دینی میرود. همین امر زمینه چاپ آثاری را فراهم
وی افزود: نشر خیمه با هدف فربه کرن ادبیات عاشورایی کار کرده است. ما در نشریه خیمه مجموعهای از سخنرانی و مصاحبه با وعاظ، مداحان و ... را داشتیم که قابلیت تبدیل به کتاب داشت. این فربهی در ادبیات عاشورا نیازمند ایجاد کتابخانه تخصصی امام حسین (ع) با چهار هزار عنوان کتاب و پژوهشکده مطالعات امام حسین (ع) شد.
به گفته مظاهری، نشر خیمه تلاش کرده تا با توجه به مخاطب خاص به تولید محتوا بپردازد و صرفاً به فروش فکر نکند. خیمه تلاش داشته ولو به قیمت از دست دادن مخاطب عام به محتوای کتابهایش بیشتر فکر کند.
وی تاکید کرد: قبل از انقلاب تاکنون همواره کتابها و مقاتل نامعتبری وجود داشته که مروج تحریفات در این زمینه بوده است و حتی برخی از آنها با وجود نامستند بودن بارها به صورت فاخر از سوی ناشران متعدد چاپ شده است. خیمه با هدف پیراستن حوزه نشر از این تحریفات کار کرده است.
نظر شما