دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
دریافت هولوگرام برای ناشرین دیجیتال مکانیزه شد

در راستای توسعه حکمرانی دولت الکترونیک مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعطای هولگرام برای ناشران دیجیتال را به صورت کاملا مکانیزه میسر ساخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال،  ابوالقاسم خداوردی لو سرپرست گروه نشر دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: هم اکنون این مرکز جزو نخستین دستگاه های اجرایی دولت است که در راستای الکترونیکی کردن مجوزها و اتوماسیون اداری در حال فعالیت است.

وی با اشاره به حمایت های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در زمینه اعطای مجوزها خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل در اعطای مجوزها از جمله اقدامات صورت گرفته این مرکز به منظور حمایت همه جانبه از ناشرین دیجیتال  است.

خداوری لو با اشاره به مکانیزه شدن اعطای مجوزها گفت: فرصت سازی برای فعالان فرهنگی و ناشرین دیجیتال، کاهش هزینه های اقتصادی و صرفه جویی در مصرف کاغذ، چابک سازی سیستم اداری و کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع در سایه مکانیزه شدن صدور مجوزها تحقق می یابد.

وی با تاکید بر اینکه با گذراندن تمامی مراحل قانونی اخذ پروانه و نمایش آن در پنل ناشرین دیجیتال صورت می گیرد، افزود: بر همین اساس ناشرین می توانند به صورت مستقیم اقدام به چاپ کنند.

 خداوردی لو با اشاره به اعطای هولگرام  از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: با بررسی و استفاده از کارشناسان مجرب توانستیم به شناسایی آسیب های موجود در فرآیند اعطای هولوگرام پرداخته و آن را اصلاح و مکانیزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر اثر دیجیتالی که نیاز به دریافت هولگرام داشته باشد، گفت: اعطای هولگرام به هر اثر از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به اندازه تیراژ تکثیر آن اثر خواهد بود.

همچنین در ادامه  میثم زرگر وفا، مشاور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به صدور مجوزها و پروانه انتشارها و تکثیرها، گفت: هم اکنون سیستم صدور مجوز کاربر محور شده است بدین صورت که مستقیم در یک ساختار کاملا تعاملی و بدون کاغذ ، از طریق پست ارجاع می شود و نیازی به حضور فیزیکی متقاضیان نخواهد بود.

 وی با اشاره به فرآیند قبلی توسط ناشرین دیجیتال افزود: قبلا به این صورت بود که متقاضی یکبار برای درخواست، یکبار برای تعهد و یکبار هم برای دریافت مجوز می آمد که هم اکنون کل این فرآیند حذف شده به طوری که سه مرحله صدور مجوز قبلی حذف شده است.

وی افزود: تمام مراحل  کارگروه ، تایید مجوز، صدور مجوز، چاپ مجوز و مرحله پنجم تحویل مجوز حذف شده و فقط  دو مرحله کارگروه  و صدور مجوز شده است.

زرگر وفا با اشاره به واسطه حذف این مراحل اضافه، سرعت تولید تا توزیع افزایش پیدا کرده، افزود: قبلا حدود دو تا سه ماه فرایند صدور مجوز زمان می برد.

وی افزود: در این پنل مجوزها صادر و به صورت آنلاین چک می شود و امکان چاپ نسخه دیجیتالی را نیز به همراه خواهد داشت.

زرگر وفا با اشاره به اینکه هم اکنون امکان جستجوی عمومی سراسر کشور را فعال کردیم گفت: همه متقاضیان می توانند اصالت تمامی  مجوز بسته های نرم افزاری را چک کنند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها