چاپ نخست کتاب «مقدمه ای بر طراحی دنیای مجازی» نوشته سعید طوسی زاده، سیدمحمدرضا فرشچی و دادمهر رهبری با مقدمه دکتر حسن بشیر از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.
بشر امروز به مدد فناوری رایانه به امکان ایجاد واقعیات مجازی و بهره گیری عینی از آن ها دست یافته است. طراحی محیط های مجازی ای که نزدیک به واقعیت باشند، کاربردهای فراوانی در آموزش، تجارت، الکترونیک، پزوهش های علمی و آزمایشگاهی، معماری، و تولید صنعتی، فروشگاه ها و دانشگاه های مجازی، شبیه سازی انواع ورزش و غیره دارد.
این کتاب حاصل چندسال تحقیق و تجربه سه تن از متخصصان حوزه هوش مصنوعی، ناظر به ایجاد زمینه ای برای فهم هرچه بیشتر، بهتر و عمیق تر دنیای مجازی است و هدف اصلی آن انتقال این تجربه به دیگران و آسان کردن فرایند درک و تصمیم گیری در ارتباط با واقعیت مجازی است. در حقیقت با مطالعه کردن این کتاب می توان به موفقیت بالای این نویسندگان جوان پی برد که چگونه توانسته اند این دنیا را از زوایای مختلف مفهومی، نظری، برنامه نویسی، کاربردی، هوشمندسازی و ... مورد بررسی و معرفی قرار دهند و به نظر می رسد به خوبی در این کار موفق شده اند.
کتاب حاضر به خوبی توانسته است هر دو حوزه خصوصی و عمومی را در ایجاد متنی مورد استفاده برای افراد خبره و کم خبره اما علاقمند به این حوزه مهم، پوشش دهد و متنی محکم، بدون حاشیه، متمرکز، فهم پذیر، با بیانی روان تولید کند که شایسته تقدیر است و ارزش مطالعه کردن دارد.
کتاب در پنج فصل با عناوین واقعیت مجازی، برنامه نویسی دنیای مجازی، کتابخانه های گرافیکی، شبکه واقعیت مجازی و هوشمندسازی محیط های مجازی تدوین شده است.
چاپ نخست کتاب حاضر در 224 صفحه و با قیمت 9000 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به آشنایی با فضای مجازی قرار گرفته است.
نظر شما