یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۶
«طرحي براي اكنون، در مسير سينماي ملي» منتشر شد

كتاب «طرحي براي اكنون، در مسير سينماي ملي» كه طراحي و تاليف آن توسط «محمدرضا جعفري جلوه» معاون امورسينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام گرفته است، توسط انتشارات بنياد سينمايي فارابي منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «طرحي براي اكنون، در مسير سينماي ملي» با پرداختن به موضوعاتي چون؛ «سينما، ضرورت طرحي نو و هوائي تازه»، «كليد واژه ها»، «برنامه راه، براي اعتلاي سينماي ايران»، «برنامه در يك شماي كلي (هشت برنامه عملياتي)»، «ذي نفعان و ذي نقشان در سينماي كشور» و... در تيراژ هزار در بازار نشر منتشر شد.

در مقدمه اين كتاب 200 صفحه اي آمده است: امروز، سينماي ايران بيش از هر زمان نيازمند طرح و برنامه توامان فرهنگي و اقتصادي به منظور خروج از شرايط نامتناسب نرم افزاري و سخت افزاري است.

اين سينما خسته از افراط و تفريط ها، سعي و خطاهاي غير ضروري و راه طي شده دو قطبي يعني هنرسازي روشنفكرانه و تجاري سازي عامه پسند، كه در سال هاي اخير چه بسيار اولي ره به انحطاط و سياه نمائي سپرده و دومي به حيطه عوام زدگي و ابتذال فرو غلتيده است، در انتظار طرحي نوست و هوائي تازه مي طلبد.

كتاب «طرحي براي اكنون، در مسير سينماي ملي» كه به همت و قلم «محمدرضا جعفري جلوه» معاون امورسينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نگارش درآمده است، توسط انتشارات «بنياد سينمايي فارابي» در تيراژ هزار جلد در بازار نشر عرضه شده است. 

برگزيدگان دومين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران كه هفته اخير در تالار وحدت برگزار شد، اين كتاب را هديه گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط