سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۴
استقبال از  «حافظ» در  آفريقا شاخص بود

«ابوالفضل جلیلی» كه به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم «دوربان» با فيلم «حافظ» در آفريقاي جنوبي حضور داشت، در اين زمينه گفت: فيلم «حافظ» در اين جشنواره دو نوبت نمايش داده شد و مورد استقال چشمگير مخاطبان قرار گرفت._

«ابوالفضل جلیلی» نويسنده و كارگردان سينما در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به اينكه جشنواره بین‌المللی فیلم «دوربان» از ۲ الي 13مرداد ماه در آفريقاي جنوبي برگزار شد، اظهار داشت:سه فیلم ایرانی «سه زن» به كارگرداني «منیژه حكمت»، «داستان های ناتمام» ساخته «پوریا آذربایجانی» و فيلم «حافظ» ساخته خودم در بخش خارج از مسابقه اين فستيوال به نمايش درآمدند.

اين فيلمساز تصريح كرد:فيلم «حافظ» كه به عنوان فيلم مهمان در اين جشنواره دو بار به نمايش درآمد، با استقبال خوب مخاطبان، مقامات و دست اندركاران سينماي آفريقاي جنوبي مواجه شد.

جليلي كه به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم «دوربان» در اين مراسم حضور داشت يادآورشد:افرادي كه فيلم «حافظ» را ديدند به اين موضوع اشاره داشتند كه اين فيلم توانسته با آنها ارتباط خوب و معنوي برقرار كند.

در این رویداد فرهنگی هنری كه امسال بیست و نهمین دوره خود را تجربه كرد، بیش از ۲۰۰ فیلم از ۹۵ كشور جهان در ۳۰۰ نوبت نمایش درمعرض تماشای مخاطبان قرار گرفت.

برپایی كمپ استعدادهای جوان از فیلمسازان سراسر دنیا، برگزاری یك كارگاه آموزشی فیلم‌سازی و سمینار بحث و بررسی مسائل سینمایی از جمله بخش‌های جنبی جشنواره «دوربان» بوده است.

كارگردان اجرایی جشنواره دوربان «پیتر رورویك» این فستیوال را پنجره‌ای گشوده رو به جهان توصیف كرد و به تعدادی از فیلم های برتر حاضر در این رویداد سینمایی ازجمله «كله چرمی‌ها» ساخته «جورج كلونی»، «پارك پارانوئید» اثر «گاس ون سنت»، «حافظ» ساخته «ابوالفضل جلیلی» و «لبه بهشت» به كارگرداني «فاتح آكین» اشاره كرد.

اين فيلم براساس داستان زندگي «حافظ» شاعر و عارف فارسي زبان قرن چهاردهم ميلادي ساخته شده است و وقايع آن در فضاي روستايي ايران معاصر اتفاق مي‌افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط