رضا پورحسین، دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به تازگی نگارش کتاب «روانشناسی رسانه» را به پایان برده و برای چاپ به انتشارات جام جم سپرده است.
وی با اشاره به اینکه کتاب حاضر 10 فصل داشته و مشتمل بر 300 صفحه است اظهار کرد: مباحث فصول شامل تعریف روانشناسی رسانه، اهمیت و لزوم آن، تفاوت ترم روانشناسی رسانه و... است. البته کتاب، رسانه تلویزیون را مورد توجه قرار میدهد و برخی از نمونههای موفق کاربرد روانشناسی رسانه در آن بیان شده است.
پورحسین رسانههای آمریکایی و انگلیسی را نمونههای موفقی در استفاده از روانشناسی رسانه دانست و توضیح داد: با توجه به این که رسانههای آمریکایی و انگلیسی رسانههای موفقی هستند به صورت طبیعی در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی این کشورها درباره این رسانهها و دلایل موفقیتشان کارهای علمی بسیاری انجام شده است چراکه در کشورهای خارجی بین صنعت، تجارت و رسانه با خدمات دانشگاهی ارتباط خوبی وجود دارد و چنانچه رسانهای موفق باشد پژوهشهایی درباره آن در مراکز دانشگاهی صورت میگیرد.
دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در کشورمان درباره روانشناسی رسانه کار نکردهایم یادآور شد: متاسفانه درباره این موضوع در ایران کار نشده است البته من در دانشگاه تهران برخی از مباحث را تدریس کردم اما به صورت مستقل منبعی در این باره وجود ندارد.
به گفته پورحسین، کتاب «روانشناسی رسانه» به زودی از سوی انتشارات جام جم روانه بازار نشر خواهد شد.
این روانشناس از تالیف کتاب دیگری درباره «روانشناسی ارتباطات و تبلیغات» نیز خبر داد و گفت: من در دانشگاه واحد درسی به همین نام تدریس میکنم که مباحث آن نیز به زودی در قالب کتابی منتشر میشود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت روانشناسی رسانه و روانشناسی ارتباطات و تبلیغات در خارج از کشور به ویژه در روانشناسی اجتماعی، لزوم توجه بیشتر به این مباحث در کشور احساس میشود.
نظر شما