مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از پایان مهلت شرکت در پویش مطالعاتی«دخیل عشق» تا پایان مهرماه 95 خبر داد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: هدف از اجرای این طرح با توجه به منویات مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ کتابخوانی وآشنایی با محصولات فرهنگی سودمند بوده است. ازهمین رو سعی شده درقالب برنامههای رقابتی این فرهنگ درمخاطبان نهادینه و پایدارشود.
وی درباره پویش مطالعاتی «دخیل عشق» توضیح داد: کتاب «دخیل عشق» که مربوط به خاطرات یکی از شهدای مدافع حرم است؛ از طریق فرهنگسراها و کتابفروشیهای معتبر به فروش رسیده و افراد از طریق مطالعه کتاب به پویش مطالعاتی این کتاب پیوسته و در صورت علاقهمندی در مسابقات مرتبط شرکت خواهند کرد.
ابراهیمی افزود: از آنجا که فضای مجازی بسترمناسبی برای گسترش فعالیت فرهنگی فراهم کرده در پویش مطالعاتی «دخیل عشق» سعی شده از طریق این فضا به تعامل بیشتر با مخاطبان بپردازیم. بنابراین از محورهای رقابتی این دوره ارسال عکس با کتاب بوده است. همچنین ارائه خلاصه کتاب و شخصیتشناسی و ارسال پیامکی پاسخهای موجود در این کتاب از دیگر موارد مشارکت در این پویش مطالعاتی است.
فروش 2000 نسخه در یک هفته
وی همچنین خاطرنشان کرد: این پویش از دهه کرامت آغاز شده و استقبال خوبی را شاهد بوده به طوری که در هفته نخست اجرای آن بیش از 2 هزارنسخه از این اثر به فروش رفته است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این سومین دوره از برگزاری این پویشهای مطالعاتی است، گفت: در 2 دوره گذشته اجرایِ این پویش که با مشارکت موسسه «کتاب و زندگی» انجام گرفت؛ کتابهای «دخترشینا» و «رویاهای نیمه شب» معرفی و در اختیارعلاقهمندان قرار گرفت و در این دوره معرفی کتاب «دخیل عشق» در دستور کار قرار گرفت.
ابراهیمی افزود: گرچه در این پویش تمام گروههای اجتماعی مورد توجه بودهاند اما به دلیل فراغت بیشتر بانوانِ خانهدار سعی شده نگاه ویژهای به این قشر شود از این رو در انتخاب کتابهای مورد نظر بر ابعاد روایی و داستانی آنها نیز توجه شده است؛ تا این کتابها از جذابیت لازم برخوردار باشند.
کمک هزینه خرید کالای ایرانی
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: در راستای اجرای پویش مطالعاتی «دخیل عشق» سعی شد بر اهمیت سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز تأکید شود از این رو در ارائه جوایز برای 128 تن از برگزیدگان این دوره، کمک هزینه خرید محصولات ایرانی در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی همچنین گفت: گرچه تصور میشود برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه باید کتابها و محصولات فرهنگی مشابه، به طور رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد اما از آنجا که ما به عنوان متولیان این پویشهای مطالعاتی به دنبال آن هستیم با مشارکت بیشتر مخاطبان به اصلاح این نگرش بپردازیم در قالب ایجاد رقابت به ایجاد انگیزه در تهیه این کتابها پرداختهایم.
علاقهمندان برای ارتباط بیشتر و دریافت اطلاعات دقیقتر از پویش مطالعاتی«دخیل عشق» میتوانند به کانال تلگرامی این پویش به نشانی https://telegram.me/hamebahambekhanim مراجعه کنند.
نظر شما