انتشارات دنیای اقتصاد دو کتاب «گفتوگو با مردم» و «فروش موفق» را روانه بازار نشر کرده است.
نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب مینویسد: «از همان نخستین باری که تدریس مفاهیم گسترش مشتریان و نیز سکوی پرش ناب را در سال 2002 آغاز کردم، بر این باور بود که مهمترین اصلی که باید مورد توجه قرار داد، چیزی نیست جز «بیرون زدن از ساختمان». از آن زمان تاکنون، تغییرات زیاد روی داده است. مفاهیمی که برای نخستینبار در کتاب چهار گام به سوی پدیداری مطرح کردم، به یک جنبش بینالمللی یعنی جنبش استارتاپ ناب تبدیل شد. کلاسی که برای تدریس این مفاهیم طراحی کرده بودم ـ یعنی سکوی پرش ناب ـ امروزه در دانشگاههای استفورد، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو و اخیرا در دانشگاه نیویورک تدریس میشود.
اصول نوپای ناب، مفاهیم سنتی راهاندازی کسب و کار که در بردارنده نگارش طرح اقتصادی، ارائه آن به سرمایهگذار، جمعآوری تیم و نیز تولید و عرضه محصول است را به کلی زیر سوال میبرد. با اینکه مفاهیمی نظیر «چرخش» و یا «حداقل حصول قابل ارائه» این روزها به طور گستردهای مورد استفاده قرار میگیرد، اما هنوز بسیاری از فعلان کسب و کار با این مفاهیم آشنایی ندارند. مفهوم «بیرون زدن از ساختمان» هم چنین وضعیتی دارد. بسیاری از کارآفرینان «بیرون میزنند» و با مشتریان صحبت میکنند، اما نگاهی بسیار سادهانگارانه دارند، پرسشهایی که خودشان میخواهند را از مردم پرسیده و برای نمونه از مردم میپرسند که آیا حاضر به خرید محصول (نه چندان آماده) آنها هستند یا خیر. در واقع «بیرون زدن» قسمت سادهکار است. در عوض، به کارگیری درست شیوههای شناخت مشتریان و آزمودن گمانههای مطرح شده با استفاده از واقعیتهای کاربران، مشتریان و شریکان برای کارآفرینانی که در جستجوی یک مدل قابل توسعه و تکرارپذیر کسب و کار هستند، ضروری و البته در بیشتر موارد دشوار است.»
از زمانی که کتاب چهار گام به سوی پدیداری منتشر شد، تاکنون کتابهای زیادی در مورد شیوههای اجرای فرآیند گسترش مشتریان به بازار آمدهاند که برای نمونه میتوان به کتابهای راهنمای صاحبان کسب و کارهای نوپا، طراحی مدل کسب و کار و نیز نوپای ناب اشاره کرد. هر یک از این کتابها، موجب افزایش درک ما نسبت به شیوههای فرآیند گسترش مشتریان شده و جزئیاتی در مورد دلیل اجرای این شیوهها و زمانبندی آن را به دانشجویان و کارآفرینان ارائه میکند، اما در مقابل جزئیات چندانی در مورد «چگونگی» بیرون زدن از ساختمان ارائه نمیکند. با اینکه کتاب گفتوگو با مردم حجم کمی دارد، اما در عین حال بسیار جامع است.
کتاب گفتوگو با مردم در واقع چگونگی بیرون زدن از ساختمان را آموزش میدهد. این کتاب راهنمایی برای همه دانشجویان و کارآفرینان برای یافتن افرادی برای مصاحبه، ساختاربندی و انجام گفتوگوهایی موثر با مردم و بهرهگیری از اطلاعات به دست آمده از آن است. گیف کنستابل در این کتاب، داستانی جذاب را به همراه راهبردها، راهکارها و نیز تمرینهایی ارزشمند ارایه میکند که میتواند به دستیابی شما به اهدافی که از فرایند شناخت مشتریان در نظر دارید کمک کند.
به گفته مولف، اگر دانشجو باشید یا کارآفرینی مشتاق و یا حتی مدیر تولید یک شرکت و قصدتان هم بیرون زدن از ساختمان باشد، این کتاب پیشنیازی برای موفقیت شما خواهد بود. این کتاب سرشار از توصیههای بجا و کاربردی است که به شما امکان بیشترین بهرهبرداری از زمانی که بیرون از ساختمان سپری میکنید راه میدهد.
کتاب «گفتوگو با مردم» در هزار و 100 نسخه در 135 صفحه به بهای 8 هزار تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.
«فروش موفق» چگونه است؟
کتاب «فروش موفق» نوشته برایان تریسی با ترجمه صالح سپهریفر عنوان اثر جدید دیگری است که روانه بازار کتاب شده است.
در بخشی از مقدمه کتاب میخوانیم: «فروش موفق دربردارنده ظرافتهای خاصی است که برخی از آنها به دنیای درون فردی و ویژگیهای فروشنده و برخی دیگر به نحوه تعامل و ارتباط او با خریدار و نیز شناخت ویژگیهای عمومی بازار مربوط میشود. با اینکه بسیاری از این ظرافتها را میتوان از طریق دانش روانشناسی و نیز جامعهشناسی بازشناخت، اما برخی دیگر از آنها نیز فقط با تجربه مستقیم حاصل میشوند. برایان تریسی برای صاحبان کسب و کار در سراسر جهان و البته ایران نامی آشنا به شمار میرود. یکی از دلایل اصلی استقبال از کتابهای این نویسنده نامآور رویکردی است که او در ترکیب نظریات و مطالب تئوریک با تجربیات خود و دیگران آن هم با زبانی ساده و قابل فهم برای عموم در پیش میگیرد. این رویکرد سبب میشود که خواننده بتواند نمودهای عینی مطالب ارائه شده را در فعالیتهای خود به خوبی مشاهده کند.»
این کتاب نهمین جلد از مجموعه کتابهای جدیدی است که به قلم برایان تریسی نگاشته شده و با شمارگان هزار و 100 نسخه در 142 صفحه به بهای 8 هزار تومان به همت انتشارات دنیای اقتصاد روانه بازار نشر شده است.
نظر شما