چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
رعایت اخلاق رسانه‌ای سلامت جامعه را تامین می‌کند

صدیقه ببران، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از نگارش کتاب «اخلاق رسانه‌ای» و ویراست جدید کتاب «مدیریت رسانه» خبر داد و گفت: در دنیای امروزی مطالب زیادی به ویژه در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که می‌تواند صدمات روانی و حتی جسمی به جامعه وارد کند.

صدیقه ببران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از عرضه چاپ دوم کتاب «مبانی سواد رسانه‌ای» در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و افزود: چاپ دوم این اثر تنها با تغییراتی در طراحی روی جلد به نمایشگاه کتاب امسال می‌رسد.

وی با اشاره به نگارش کتاب «اخلاق رسانه‌ای» گفت: اخلاق رسانه‌ای اعم از رسانه‌های مکتوب، دیجیتال و صوتی و تصویری یکی از مباحث مهم این روزهای رسانه است که به دلیل تاثیر آن بر سلامت جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افزود: امروز یکی از مشکلات مخاطبان مواجهه با بمباران‌های اطلاعاتی است. اخبار متعددی هر روزه به دست مخاطبان می‌رسد که صحت و سقم آن قابل بررسی نیست. 

وی ادامه داد: در چنین فضایی است که مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاری خود را نشان داده و رعایت اخلاق رسانه‌ای می‌تواند سلامت جامعه را تامین کند. در دنیای امروزی مطالب زیادی به ویژه در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که می‌تواند صدمات روانی و حتی جسمی به جامعه وارد کند. در این محیط ضرورت طرح اخلاق رسانه‌ای بیشتر می‌شود.

به گفته این استاد دانشگاه، کتاب حاضر به عنوان منبع درسی برای دانشجویان آماده می‌شود اگرچه می‌تواند مورد استفاده روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌های مکتوب و دیجیتال واقع شود.

ببران در بخش پایانی سخنانش از ویراست جدید کتاب «مدیریت رسانه» نیز خبر داد و یادآور شد: این کتاب پیش از این با نظارت و همکاری دکتر علی اکبر فرهنگی تدوین شده بود که اکنون با توجه به ضرورت طرح مباحثی چون اقتصاد رسانه، بازاریابی در رسانه‌ها و... ویراست جدیدی در آن صورت گرفته و منتشر می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها