یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۷
نمايش رشادت‌ها و زندگي شهيد همت در "سردار خيبر"

مستند "سردار خیبر" كاري از محمد درمنش، کارگردان سینما پس از گذشت دو دهه از شبكه دوم سیما به نمايش درمي آيد. این مستند سعی دارد چند عملیات‌ را که شهید همت در آنها شرکت داشته برای مخاطبان به تصویر بکشد. /

"محمد درمنش" نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در توضیح این مطلب اظهار داشت: سال 1365 برنامه "روایت فتح" در قالب یک مجموعه شش قسمتی تهیه و تولید شد و فیلم مستند "سردار خیبر" یکی از شش قسمت این مجموعه برنامه بود.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه مجموعه برنامه "روایت فتح" به دلیل نگاه متفاوتی که به رزمندگان داشت، مورد توجه مردم و مسوولان قرار گرفت، تصریح کرد: این فیلم مستند که به زندگی شهید "ابراهیم همت" می‌پردازد قرار است پس از گذشت دو دهه از شبکه دوم سیما پخش شود.

درمنش افزود: سعی کردم در مستند "سردار خیبر" به لایه های پنهان زندگی و روابط خانوادگی این شهید بزرگوار بپردازم.

وی گفت: این مستند سعی دارد عملیات‌هایی را که شهید همت در آنها شرکت داشته برای مخاطبان به تصویر بکشد. در بخش دیگر فیلم تصاویری از آن شهید به همراه سخنان وی و خاطره‌هایی از زبان خانواده و همرزمانش پخش خواهد شد. 

شهید "محمد ابراهیم همت" از جمله فرماندهان جنگ ایران و عراق، 12 فروردین سال 1334 به دنیا آمد. 

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالان ضدحکومت پهلوی بود. پس از انقلاب و در سال ۱۳۶۱ مدت کوتاهی را در جبهه جنگ لبنان و اسرائیل گذراند، سپس به ایران بازگشت و در جبهه‌های جنگ ایران و عراق در چند عملیات‌ مهم همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و خیبر مسوولیت‌های مهمی را عهده‌دار بود.

شهید همت اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جريان عملیات خیبر به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط