سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱
اقتباسی دیگر از لئو تولستوی

فیلم سینمایی "سونات کرویتزر" که بر اساس رمان نویسنده شهیر روسی "لئو تولستوی" ساخته شده،به زودی آماده نمایش در سینماهای جهان خواهد شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فیلم را "برنارد روسه کارگردانی کرده و فیلمنامه را نیز "لیزا انوس" از روی اثر تولستوی اقتباس کرده‌است.

از میان آثار قبلی این فیلمساز می توان به فیلم هایی چون "فیلم فتیلیه ای" ، "آناکارنینا" که باز هم اقتباسی از تولستوی بوده اشاره کرد. 

لئو نیکلایویچ تولستوی نویسنده و فعال سیاسی اجتماعی روسی است. وی را از بزرگترین نویسندگان تاریخ می شناسند.رمان آناکارنینای تولستوی در پایان سال 2000 به عنوان برترین اثر ادبیات داستانی قرن برگزیده شد.

رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. لئو نیکلایوویچ تولستوی به اندازه ای در کشورش مشهور و محبوب است که اخیرأ سکه طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده‌ است. 

علاوه بر این تاکنون بیش از صد فیلم و مجموعه تلویزیونی از روی آثار تولستوی ساخته شده اند.

بیش از 30 اثر از این نویسنده به زبان فارسی ترجمه و انتشار یافته‌اند که از میان آنها می‌توان به آثاری چون «جنگ و صلح»، «ناکارِنینا»، «رستاخیز»، «کودکی، نوجوانی، جوانی»، «داستان‌هائی برای بچه‌ها»، «اعتراف و سرشماری در مسکو»، «تمشک»، «کوپن تقلبی»،«پول و شیطان»، «عید پاک» و «طبل میان‌تهی و هفت داستان دیگر» اشاره کرد.

درفیلم"سونات کرویتزر" بازیگرانی چون؛"دنی هوستون" ، ‌"الیزابت روم" و "ماتیو یانگ کینگ" به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها