دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۳
انتشار آنتولوژی شعر معاصر با تکیه بر شاعران دهه هشتاد

آنتولوژی شعر معاصر (گزیده ادبی) با تکیه بر آن دسته از شاعران دهه هشتاد که تا کنون کتاب شعری منتشر نکرده‌اند، از سوی انتشارات آهنگ دیگر به انتخاب و دبیری چهار شاعر منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این آنتولوژی دربرگیرنده شعرهای نزدیک به سی شاعر جوان است که هیچ کدام تا کنون مجموعه شعری منتشر نکرده‌اند. 

انتخاب شعرهای این کتاب به عهده علی مسعودی‌نیا، علی ثباتی، ح.هاتف و سعدی گلبیانی بوده است. 

از شاعرانی که آثارشان در این مجموعه گرد آمده، می‌توان به زینب صابر، علی اخوان، بنفشه فریس‌آبادی، سعدی گلبیانی، علی ثباتی، علی مسعودی‌نیا، حسن ملایی، ح.هاتف، محمود بهرامی، حامد رحمتی، رسول رخشا، سبا پاکدل و عطیه عطارزاده اشاره کرد. 

هدف از گردآوری این گزیده، عطف توجه جامعه ادبی به تکنیک‌های شعری، جنس فضاسازی‌، نوع تصاویر و کیفیت برخورد شاعران دهه هشتاد با زبان و فرم شعری، پس از دوره پرتلاطم دهه هفتاد در شعر معاصر عنوان شده است. 

به باور گردآورندگان این آنتولوژی، برخی از شاعران دهه هشتاد موفق شده‌اند با بهره‌گیری از پاره‌ای تکنیک‌های کلاسیک ادب فارسی، آگاهی از ادبیات مدرن و سنت ادبی غرب، و نیز با نگاهی ویژه به جهان معاصر که از مطالعات عمیق در حوزه‌های جامعه‌شناسی، فلسفه، تاریخ و روانشناسی و روانکاوی سرچشمه می‌گیرد، در زبان و بیان شعری خود به فضاهای متفاوت، شکل‌بندی‌های نو، تصاویر بدیع، زبان شعری پرنفس و اجراهای فرمی بی‌سابقه دست یابند.

این کتاب هم‌اکنون در انتشارات آهنگ دیگر، مراحل نشر را سپری می‌کند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها