شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
اطلس صنايع‌دستي کشور تدوين مي‌شود

مدير کل حفظ و احياي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور از تهيه اطلس صنايع‌دستي در کشور خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، يحيي رحمتي با بيان اين مطلب گفت: تهيه اطلس صنايع‌دستي از برنامه‌هاي اداره کل حفظ و احياي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور در سال جاري است كه با هدف محافظت از صنايع‌دستي كشور گردآوري مي‌شود.

وي افزود: پراکندگي جغرافيايي توليدات صنايع‌دستي، صنعتگران، رشته‌هاي فعال صنايع‌دستي از موارد قابل ذکر در اطلس صنايع‌دستي استان‌هاست كه در اين مجموعه به آن اشاره خواهد شد.

وي همچنين اظهار داشت: تاريخچه، محل استقرار، حجم توليد و معرفي مکان‌هاي توليدي از ديگر مواردي است که در اطلس صنايع‌دستي درج خواهد شد تا پژوهشگران بتوانند در يك اطلس تاريخچه صنايع‌دستي را در دسترس داشته باشند.

مديرکل حفظ و احياي اين معاونت خاطرنشان كرد: مذاکرات اوليه معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي کشور با مرکز آمار ايران درباره اجرايي شدن اين طرح انجام شده است.

رحمتي با بيان اين‌که بهره‌مندي از نرم‌افزارهاي اين مرکز در جمع‌آوري اطلاعات نهايي موضوع اصلي اين مذاکرات است، گفت: اكنون معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور در مرحله جمع‌آوري اطلاعات از استان‌هاي مختلف است.

وي تصريح کرد: براي تهيه اطلس صنايع‌دستي بخشي از هزينه‌ها از اعتبارات استاني و بخشي ديگر توسط معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور تأمين مي‌شود.

مدير کل حفظ و احياي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور خاطرنشان کرد: دو استان اردبيل و اصفهان اعتبار اوليه خود را در زمينه طراحي اين اطلس تهيه کرده‌اند و معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز در حال اجراي مذاکرات اوليه در اين زمينه است.

رحمتي يادآور شد: در صورتي که استان‌هاي ديگر نيز ميزان اعتبار استاني خود را در تأمين کنند، آمادگي اجرا توسط اين معاونت وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط