کمپینهای بسیاری از زمان شروع دوران قرنطینه خانگی به خاطر همهگیر شدن ویروس کرونا در کشور بریتانیا به راه افتاده است.
کمپینهای بسیاری از زمان شروع دوران قرنطینه خانگی به خاطر همهگیر شدن ویروس کرونا در کشور بریتانیا به راه افتاده است که در آخرین و جالبترین آنها فروش تیشرتهای تبلیغاتی برای جمعآوری کمکهای مردمی در حمایت از کتابفروشیها و خردهفروشان کتاب است. سایت بوکشاپ (bookshop.org) یک سازمان غیرانتفاعی کمپین فروش کالاهای تبلیغاتی برای کمک به کتابفروشیها را آغاز کرده است.
در سایت این سازمان تا کنون بیش از 800هزار پوند برای کمک به کتابفروشان مستقل در این کشور جمع شده است که بیشتر کالاهای آن تیشرتهای تبلیغاتی با شعار کتابفروشیها در انتهای دنیا هستند که مردم با خرید این تیشرتها به حیات کتابفروشان مستقل کمک میکنند.
سازمان دهندگان این کمپین میگویند در شرایط کنونی خرید تیشرت تبلیغاتی بهتر از خرید خود کتابهاست. آنها برای تامین هزینههای خود با مشکل روبرو هستند. این شعار کمی اغراقآمیز است ولی باید بدانیم که در صورتی که به کتابفروشیها کمک نکنیم باید انتهای دنیا را انتظار داشته باشیم.
در کشورهای دیگر نیز دولت و سازمانهای خیریه برای نجات کتابفروشیها اقدامات گسترده ای انجام دادند. در آلمان و ایتالیا دولت هزینهها و مالیاتهای معمول کتابفروشیها را کاهش یا حذف کرده و بسیاری از کتابفروشیها در ایتالیا اجازه بازگشایی یافتند. دولت ایتالیا کتابفروشیها را در لیست اصناف و کالاهای ضروری اعلام کرده است.
اتحادیه ناشران و کتابفروشان آمریکا چندی پیش از آمازون و شخص جف بزوس خواسته بود به کتابفروشیهای مستقل کمک کند تا بتوانند در شرایط قرنطینه به صورت آنلاین کتابهای خود را به فروش برسانند.
نظرات